شروع مقتدرانه سامورایی‌ها در انتخابی جام جهانی؛ انتظار دیگری داشتید؟

شروع مقتدرانه سامورایی‌ها در انتخابی جام جهانی؛ انتظار دیگری داشتید؟

پایگاه خبری فوتبالی – تیم ملی ژاپن امروز موفق شد تیم نگون‌بخت میانمار را با 7 گل در هم بکوبد.

به گزارش فوتبالی، مسابقات انتخابی جام جهانی 2026 از امروز در قاره آسیا آغاز شد. مثل همیشه و به دلیل موقعیت جغرافیایی در قاره، بازی‌های منطقه شرق آسیا زودتر شروع شد. در مهم‌ترین بازی‌ها استرالیا با 7 گل بنگلادش را شکست داد و کره جنوبی هم با 5 گل مقابل سنگاپور پیروز شد.

اما شاید جالب باشد که بدانید تیم ملی ژاپن در مسابقه امروزش با میانمار چه نتیجه‌ای گرفته است. بعد از درخشش کم‌نظیر در جام جهانی 2020 ژاپنی‌‌ها تبدیل به یک تیم جذاب و دوست داشتنی شده‌اند و علاقمندان به فوتبال نتایج این تیم را پیگیری می‌کنند.

ژاپن امروز در اولین مسابقه‌اش، مطابق با پیش‌بینی‌ها قدرتمندانه ظاهر شد و با 5 گل میانمار را در هم کوبید. ژاپنی‌ها 3 گل در نیمه اول زدند و در نیمه دوم با زدن دو گل دیگر، کار را یکسره کردند. 

برای ژاپن آیاسه یوئدا مهاجم باشگاه کاشیما آنتلرز ژاپن هت تریک کرد. دایچی کامادا هافبک لاتزیو و ریتسو دوان هافبک فرایبورگ دو گل دیگر زدند. ژاپن در این مسابقات با تیم‌های میانمار، سوریه و کره شمالی همگروه است و بازی بعدی این تیم روز 30 آبان مقابل سوریه برگزار خواهد شد.

پیروزی امروز سامورایی‌ها، هفتمین پیروزی متوالی آنها در مسابقات دوستانه و رسمی بود. آنها در مسابقات قبلی، ابتدا با 6 گل السالوادور را در هم کوبیدند و سپس در 4 بازی متوالی تیم‌های پرو، آلمان، ترکیه و کانادا را با 4 گل شکست دادند! در آخرین بازی تدارکاتی‌شان قبل از شروع مسابقات انتخابی جام جهانی هم تونس را با دو گل بردند.

روند فوق‌العاده ژاپنی‌ها با پیروزی امروز مقابل میانمار ادامه پیدا کرد. آنها بعد از بازی با سوریه هم خودشان را آماده می‌کنند تا وارد مسابقات جام ملت‌های آسیا در قطر شوند. تورنمنتی که کارشناسان فوتبال در آسیا آنها را مدعی اول قهرمانی در آن می‌دانند.

1359