مورد عجیب ایران و هنگ‌کنگ؛ 3 بازی در 7 ماه!

مورد عجیب ایران و هنگ‌کنگ؛ 3 بازی در 7 ماه!

پایگاه خبری فوتبالی – مسابقه امروز ایران و هنگ کنگ دو ماه دیگر در قطر تکرار خواهد شد اما در تورنمنتی دیگر

به گزارش فوتبالی، تیم ملی ایران از حدود نیم ساعت دیگر مقابل تیم ملی هنگ کنگ قرار می‌گیرد. این بازی اولین مسابقه دو تیم در چهارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی 2026 است که در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.

این مسابقات به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود و تیم ملی باید برای برگزاری بازی برگشت به این کشور برود. این بازی هم روز 17 خرداد سال آینده در پایتخت این کشور شرقِ آسیایی برگزار می‌شود.

اما نکته جالب این است که دو تیم در حد فاصل این دو مسابقه باید در یک بازی رسمی و مهم دیگر روبروی هم قرار بگیرند. مسابقه‌ای که حدود ماه دیگر در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه شهر الریان قطر برگزار خواهد شد.

ایران و هنگ کنگ در جام ملت‌های آسیا 2023 که از 22 دی در قطر آغاز می‌شود همگروه هستند. در این گروه علاوه بر ایران و امارات تیم‌های امارات و فلسطین هم حضور دارند.

اولین بازی ایران در این تورنمنت مقابل فلسطین برگزار می‌شود و در همان روز هنگ کنگ با امارات بازی می‌کند. اما ایران و هنگ کنگ در دومین روز بازی‌های گروهی روز 29 دی با هم بازی می‌کنند.

به این ترتیب ایران و هنگ کنگ در 7 ماه 3 بار در مسابقات رسمی رودرروی هم قرار می‌گیرند که اولین بازی از این «سه‌گانه» امروز انجام می‌شود. بازی امروز هم می‌تواند حکم یک بازی تدارکاتی برای بازی مهم دو تیم در جام ملت‌های آسیا را برای دو تیم داشته باشد

1359