سه تیم ملی قدرتمندی که حضورشان در یورو 2024 در خطر است

سه تیم ملی قدرتمندی که حضورشان در یورو 2024 در خطر است

پایگاه خبری فوتبالی - تا پایان روز سه شنبه، تکلیف 21 تا از تیم های حاضر در یورو 2024 قطعی خواهد شد.

به گزارش فوتبالی، تا کنون حضور 9 تیم در این مسابقات قطعی شده است: آلمان به عنوان میزبان در کنار اسپانیا، اسکاتلند، انگلیس، فرانسه، پرتغال، ترکیه، اتریش و بلژیک. بازیهای آخر مرحله راهیابی تکلیف بقیه تیم های حاضر در قرعه کشی مرحله گروهی در هامبورگ را هم مشخص خواهد کرد. برخی تیم ها نظیر اسپانیا از طرفی برای این تلاش می کنند تا به عنوان صدرنشین صعود کنند تا در سیدبندی در سید یک قرار بگیرند. 

در حال حاضر برخی از بزرگ ترین تیم های ملی تکلیف نامشخصی دارند و حضورشان در یورو روی هواست. یکی از این تیم ها، قهرمان دوره گذشته یعنی ایتالیا است که باید به عنوان مهمان به مصاف اوکراین برود و باید هم در این بازی و هم در مقابل مقدونیه پیروز شوند در غیر این صورت صعود مستقیمشان به مسابقات به خطر می افتد. 

از طرفی هلند با هدایت رونالد کومان نیز حضورش در مسابقات را در خطر می بیند. هلندی ها باید به مصاف ایرلند و جبل الطارق بروند. از سویی تیم ملی کرواسی نیز باید مقابل ولز و ارمنستان قرار بگیرند که شانس صعود مستقیمشان کم است و ممکن است که راهی پلی آف شوند. 

لهستان با رهبری لواندوفسکی در حال حاضر از صعود مستقیم ناامید شده و به پلی آف چشم دارد. آنها باید جمهوری چک را در خانه شکست بدهند و منتظر نتایج مولداوی و جمهوری چک در آخرین هفته بمانند. نروژ نیز به یک معجزه نیاز دارد تا با پلی آف برسد و ستارگانی نظیر اودگارد و هالند ممکن است که مسابقات را از دست بدهند. 

مسابقات پلی آف فروردین ماه برگزار خواهد شد و سه تیم نهایی حاضر در مسابقات نیز در آن زمان مشخص می شوند. تیم هایی نظیر کرواسی، ایتالیا، هلند و لهستان ممکن است که شاخص ترین تیم های ملی آف باشند. در حال حاضر بوسنی، گرجستان و فنلاند تیم هایی هستند که حضورشان در پلی آف را قطعی کرده اند.

4125