خبرهای کوتاه از فوتبال کشورهای عربی

خبرهای کوتاه از فوتبال کشورهای عربی

پایگاه خبری فوتبالی- در روزهایی که رقابتهای گوناگون باشگاهی در کشورهای عربی برگزار می شود، هر روز اتفاق های مختلفی در این کشورها در خوزه فوتبال خبرساز می شود. 

به گزارش فوتبالی، "دومنیکو تی تی" از ایتالیا به عنوان مدیر ورزشی باشگاه الشباب عربستان معرفی شد.

او که اولین مدیر ایتالیایی تاریخ باشگاه الشباب است، فعالیت خود را در فوتبال از سال ۲۰۰۵ با مدیریت آکادمی باشگاه هلاس ورونا شروع کرد. 

• فدراسیون فوتبال عربستان از نماد رسمی مسابقات جام جهانی باشگاهها با نام «گربه شنی» رونمایی کرد. این مسابقات طی روزهای ۲۱ آذر تا اول دی با شرکت ۷ تیم در جده برگزار خواهد شد. 

• با اعلام کنفدراسیون فوتبال آفریقا، مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در این قاره بدون استفاده از فناوری کمک داور ویدئویی برگزار خواهد شد. 

این مسابقات در ۹ گروه ۶ تیمی انجام میشود و از هر گروه یک تیم به طور مستقیم به جام جهانی صعود می کند. 

•"روی ویتوریا" سرمربی پرتغالی  تیم ملی مصر برای دو بازی نخست در رقابتهای انتخابی جام جهانی به ترتیب برابر جیبوتی و سیرآلئون از ۹ بازیکن لژیونر دعوت کرده است. 

• با اعلام فدراسیون فوتبال مراکش، ساخت ورزشگاه جدید مراکش با عنوان «تحفه» در شهر دارالبیضا برای میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ از انتهای سال جاری میلادی شروع خواهد شد.

قرار است این ورزشگاه با گنجایش بیش از ۱۰۰ هزار تماشگر به عنوان بزرگترین ورزشگاه قاره آفریقا طی مدت ۲ سال ساخته شود. 

• "روجریو میکالی" سرمربی برزیلی تیم امید مصر از ۳ بازیکن لژیونر برای حضور در اردوی پیش روی این تیم در شهر قاهره دعوت کرده است. 

تیم ملی مصر در این اردو که از روز دوشنبه شروع شده است، یک یا دو بازی دوستانه انجام خواهد داد. 

• "سالم الدوسری" ستاره فوتبال عربستان در مصاحبه ای مدعی شد که رونالدو و نیمار باعث جهانی شدن لیگ عربستان شده اند. 

• تیم امید عراق که خود را برای شرکت در مرحله نهایی مسابقات زیر ۲۳ سال قهرمانی آسیا در قطر آماده می کند، در اردوی پیش روی خود در شهر مادرید اسپانیا با تیم های آمریکا و ساحل عاج بازی دوستانه برگزار خواهد کرد. 

• در مهمترین بازی هفته پنجم لیگ نوجوانان اردن، تیم الوحدات با نتیجه ۳ بر یک الفیصلی را شکست داد. 

این مسابقات  با شرکت ۱۵ تیم و به شکل رفت وبرگشت انجام می شود. 

• از امروز، دومین فصل مسابقات لیگ دسته اول فوتبال زنان عربستان با شرکت ۲۶ تیم از مناطق مختلف عربستان در پنج گروه آغاز خواهد شد. 

در پایان این مسابقات ۳ تیم به رقابتهای لیگ برتر زنان عربستان صعود خواهند کرد. 

۱۹۷۹