استعفای پرز و لاپورتا از اتحادیه فوتبال اسپانیا

استعفای پرز و لاپورتا از اتحادیه فوتبال اسپانیا

پایگاه خبری فوتبالی- روسای دو باشگاه رئال مادرید و بارسلونا دیگر عضو اتحادیه فوتبال اسپانیا نخواهند بود و از سمت خود کنار رفتند.

به گزارش فوتبالی ، فلورنتینو پرز و خوان لاپورتا روسای دو باشگاه بارسلونا و رئال مادرید از هیئت مدیره اتحادیه فوتبال اسپانیا استعفا دادند.به گزارش آاس پرز و لاپورتا رسما از سمت خود در کمیته مدیریت فدراسیون فوتبال اسپانیا (RFEF) استعفا کردند. این تصمیم که در اواخر اکتبر به پدرو روچا، رئیس این کمیته ابلاغ شده بود به دلیل تمایل آنها برای عدم مداخله در روند انتخابات قریب الوقوع این کمیته است که برای ماه های ابتدایی سال ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده است.

استعفای روسای دو باشگاه بارسلونا و رئال مادرید یعنی دو باشگاه بزرگ اسپانیا، به معنای عقب نشینی عمدی از مشارکت در کمپین انتخاب ریاست آتی RFEF است. این اقدام با هدف حفظ موضع بی طرفانه و اجازه به برگزاری یک روند انتخاباتی منصفانه است.ویکتور فرانکوس، رئیس شورای عالی ورزش اسپانیا (CSD) در ۱۱ اکتبر برای انتخابات عمومی RFEF در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴، مطابق با درخواست فدراسیون، مجوز داد. مطابق با قوانین نام کاندیداها برای بررسی همه اعضای مجمع RFEF ارسال شد و پس از بررسی آنها نام های منتخب در وب سایت رسمی کمیته منتشر خواهد شد.

۱۰۰۹