ایران – هنگ کنگ؛ پس از حدود نیم قرن در آزادی!

ایران – هنگ کنگ؛ پس از حدود نیم قرن در آزادی!

پایگاه خبری فوتبالی – از آخرین باری که تیم ملی هنگ کنگ در تهران با تیم ملی ایران بازی کرده است نزدیک به 46 سال می‌گذرد.

به گزارش فوتبالی، فردا تیم ملی ایران در ورزشگاه آزادی میزبان تیم ملی هنگ کنگ است. این بازی اولین مسابقه از سری مسابقات انتخابی جام جهانی 2026 است.

تیم‌های ملی ایران و هنگ کنگ تا امروز 6 بار در مسابقات مختلف با هم روبرو شده‌اند که هر 6 مسابقه با پیروزی ایران تمام شده است. آخرین بازی دو تیم هم روز 13 خرداد 1400 برگزار شده است که اتفاقا آن بازی هم مربوط به مسابقات انتخابی جام جهانی بود. جام جهانی 2022.

اما جالب است که بدانید از آخرین بازی دو تیم که در ایران برگزار شده است نزدیک به نیم قرن می‌گذرد! آخرین بازی دو تیم در ورزشگاه آزادی 27 آبان 1356 و در چهارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی 1978 برگزار شد که ایران با 3 گل پیروز شد. در آن مسابقه حسین کازرانی یک بار و غفور جهانی دو بار برای تیم ملی ایران گل زدند

بعد از آن دو تیم یک بار هم در سال 1367 در شهر کاتماندو پایتخت نپال با هم بازی کردند. تقابل بعدی دو تیم 31 سال بعد و باز هم در هنگ کنگ اتفاق افتاد. در سال 1398 و در مرحله اول مسابقات انتخابی جام جهانی 2022. این بازی اولین مسابقه‌ رسمی تیم ملی با هدایت مارک ویلموتس بود.

قرار بود بازی برگشت دو تیم در ورزشگاه آزادی برگزار شود اما شیوع  کرونا برنامه‌ها را به هم ریخت. در نهایت قرار شد بازی‌های مرحله برگشت به صورت متمرکز در بحرین برگزار شود.

حالا پس از 46 سال تیم ملی هنگ کنگ به تهران آمده است تا در ورزشگاه آزادی مقابل تیم ملی ایران قرار بگیرد.

1359