کارنامه جالب مربی هنگ کنگ؛ سرمربی کره شمالی هم بوده است!

کارنامه جالب مربی هنگ کنگ؛ سرمربی کره شمالی هم بوده است!

پایگاه خبری فوتبالی – تیم ملی هنگ کنگ فردا با هدایت یورن آندرسن مقابل تیم ملی ایران قرار می‌گیرد.

به گزارش فوتبالی، سرمربی تیم ملی هنگ کنگ که قرار است فردا این تیم را در بازی مقابل تیم ملی ایران هدایت کند کارنامه پرباری در مربیگری ندارد. تیم ملی هنگ کنگ در واقع نهمین تجربه یورن آندرسن نروژی در کار مربیگری است.

آندرسن از نوامبر سال 2021 هدایت تیم ملی هنگ کنگ را بر عهده گرفته است. او جانشین میچو پاتلاینن مربی مشهور فنلاندی شد که برای حدود یک سال سرمربیگری این تیم را بر عهده داشت.

این مربی نروژی تا امروز در 18 بازی روی نیمکت هنگ کنگ نشسته است که 5 برد، 3 تساوی و 10 شکست در کارنامه‌اش ثبت شده است. در این 18 بازی هنگ کنگ 23 گل زده و 28 گل دریافت کرده است. البته 10 گل از گل‌های هنگ کنگ در بازی دوستانه‌ای که اخیرا مقابل تیم برونئی برگزار شد به ثمر رسید. میانگین امتیازات کسب شده او با هنگ کنگ، یک امتیاز در هر بازی است.

اما نکته جالب درباره او آندرسن این است که او قبل از پذیرفتن هدایت هنگ کنگ سرمربی تیم ملی کره شمالی بوده است! کره شمالی معمولا از مربیان داخلی در تیم ملی‌اش استفاده می‌کند و پیش از این فقط یک مربی خارجی دیگر به نام پال سرنای داشت که اهل مجارستان بود.

اما آندرسن در حد فاصل سال‌های 2016 تا 2018 سرمربی تیم ملی کره شمالی بود. بعد از آن هم برای یک فصل هدایت تیم اینچئون یونایتد کره جنوبی را پذیرفت. قبل از کره شمالی هم او مربی چند تیم باشگاهی در کشورهای اتریش، آلمان و یونان بود. ماینز، کارلسروهه و سالزبورگ معروف‌ترین تیم‌هایی هستند که آندرسن در آن‌ها مربیگری کرده است.

1359