صدرنشین غیرمنتظره جدول کفش طلا؛ بالاتر از کین، هالند و امباپه

صدرنشین غیرمنتظره جدول کفش طلا؛ بالاتر از کین، هالند و امباپه

پایگاه خبری فوتبالی - کفش طلا یکی از مهمترین جوایز سال فوتبال اروپا به شمار می رود که بهترین گلزن لیگ های اروپایی بر اساس آن مشخص می شود.

به گزارش فوتبالی، برای رده بندی کفش طلا، هر گل در لیگ های بزرگ دو امتیاز دارد، لیگ های متوسط 1.5 امتیاز و لیگ های کوچک یک امتیاز. در حال حاضر صدرنشین این رده بندی یک چهره غیرمنتظره است : آکور ژروم آدامز مهاجم مونپولیه که در این فصل 22 گل زده و در این رده بندی 36.5 امتیازی است. در حقیقت مهاجم نیجریه ای پس از درخشش در لیگ نروژ با ثبت پانزده گل در پانزده بازی راهی مونپولیه شده است. 

این مهاجم در شروع لیگ نروژ میانگین عالی هر 89 دقیقه یک گل را داشت که در شش بازی متوالی مقابل استروم گودست، مولده، والرنگا (دو گل و یک پاس گل)، بودو گلیمت، اد و سارپسبورگ گلزنی کرد و در مقابل اشتابک نیز هت تریک کرد و همچنین دبل مقابل روزنبرگ و سندیفورد را به ثبت رساند و آخرین گلش هم مقابل آلاسوند بود. آدامز در مونپولیه نیز روند خوبی داشته و تا کنون هفت گل به ثمر رسانده است تا نگاه میلان را به خود جلب کند و باشگاه ایتالیایی به خرید او فکر کند. 

در حال حاضر آمال پلگرینو از لیگ نروژ در رتبه دوم رده بندی کفش طلا قرار دارد. این بازیکن با بودو گلیمت نروژ 23 گل ثبت کرده که هر گلش 1.5 امتیاز کسب کرده و در حال حاضر 34.5 امتیازی است. هری کین با 17 گل و 34 امتیاز سوم است. گیراسی از لورکوزن با 15 گل و 30 امتیاز، هالند و امباپه با 13 گل و 26 امتیاز در رده های بعدی هستند. 

4125