بازتاب ویژه گل رضا اسدی؛ کریس رونالدو بود یا سوباسا؟

بازتاب ویژه گل رضا اسدی؛ کریس رونالدو بود یا سوباسا؟

پایگاه خبری فوتبالی – حساس‌ترین بازی هفته با یک گل به سود سپاهان تمام شد. گلی که رضا اسدی به زیباترین شکل ممکن وارد دروازه علیرضا بیرانوند کرد.

به گزارش فوتبالی، مرد اول حساس‌ترین بازی هفته بدون شک رضا اسدی بود. مردی که ژوزه مورایس او را به عنوان هجومی‌ترین عنصر تیمش در بازی با سپاهان به زمین فرستاد.

در نیمه اول بازیکنان پرسپولیس توانستند تا حدی زیادی اسدی را مهار کنند. نه اجازه سر زدن به او دادند و نه اجازه دادند در موقعیت شوت‌زنی قرار بگیرد.

اما غافلگیری در نیمه دوم رخ داد. سپاهان در دقیقه 70 صاحب یک ضربه ایستگاهی شد. طبق معمول سال‌های اخیر به نظر می‌رسید رامین رضاییان پشت ضربه بایستد. البته که فاصله توپ با دروازه پرسپولیس کمی بیشتر از چیزی بود که در تخصص رضاییان باشد.

اما ناگهان اسدی استارت زد و با یک شوت عجیب توپ را به طاق دروازه پرسپولیس چسباند. در غافلگیر کننده بودن این گل و این شوت همین بس که بیرانوند تنها فرصت کرد آن را تماشا کند.

نکته مهم اما در خودِ شوتِ اسدی بود. شوتی که اسدی زد هم بسیار محکم بود هم در آخرین لحظه قوس غیر معمولی برداشت و وارد دروازه شد. شاید بیرانوند هم فکر نمی‌کرد شوت اسدی در لحظه آخر اینقدر قوس بردارد. 

حالا در فضای مجازی اتفاق جالبی افتاده است. کاربران و به ویژه طرفداران سپاهان شوتِ استثناییِ اسدی را با شوت‌های «سوباسا اوزارا» یکی از شخصیت‌های محبوب کارتون «فوتبالیست‌ها» و البته ضرباتِ ایستگاهی کریستیانو رونالدو در دوران اوجش مقایسه می‌کنند.

جالب این که هم شخصیت سوباسا یک شخصیت کارتونی و غیر واقعی بود و هم شوت‌های عجیب رونالدو، یک توانایی فراانسانی لازم داشت. حالا در ایران یک فوتبالیست پیدا شده است که ضرباتش خیلی‌ها را به یاد این دو نفر انداخته است!

1359