چند مظنون گروگانگیری والدین لوئیس دیاز بازداشت شدند

چند مظنون گروگانگیری والدین لوئیس دیاز بازداشت شدند

پایگاه خبری فوتبالی- پلیس کلمبیا تایید کرده  که چهار نفر به اتهام دست داشتن در گروگانگیری والدین لوئیز دیاز بازداشت شده اند. 

به گزارش فوتبالی ، پدر و مادر مهاجم لیورپول دو هفته پیش ربوده شدند و در حالی که مادرش ساعاتی بعد آزاد شد، تحقیقات گسترده ای برای یافتن پدرش، لوئیس مانوئل دیاز، توسط پلیس و ارتش انجام شد. چند روز بعد پدر دیاز نیز توسط دولت کلمبیا آزاد شد و مشخص شد که ارتش آزادیبخش ملی (ELN) پشت این آدم ربایی بود و البته این گروه سپس تعهد داده بود که برای آزادی بی خطر او مذاکره خواهد کرد. مانوئل دیاز سرانجام در توسط یک کمیسیون بشردوستانه متشکل از کلیسای کاتولیک و سازمان ملل آزاد شد و ساعاتی بعد به خانواده و همسایگان خود پیوست.چند روز پس از ربوده شدن او، پلیس یک نفر را دستگیر کرد که گفته می شد این زوج را ردیابی کرده و به همدستانش از محل نگهداری آنها اطلاع داده است.

روز شنبه تأیید شد که افراد بیشتری که گفته می‌شود در این ماجرا دخیل هستند، دستگیر شده‌اند و به اتهام اخاذی، آدم‌ربایی و سرقت‌ تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.دفتر دادستانی کل کلمبیا گفت که بازداشت شدگان در دستگیری قربانیان و برای برنامه ریزی و اجرای آدم ربایی همکاری داشتند. در جریان این حملات، ال کلمبیانا ادعا می کند که اسلحه گرم، پول و چندین تلفن همراه کشف و ضبط شده است در حالی که ال تیمپو می گوید مواد مخدر نیز از این گروه کشف شده است.

۱۰۰۹