گزارش فنی/ نساجی، هر روز بدتر از دیروز؛ فقط باخت و فقط باخت و فقط باخت

گزارش فنی/ نساجی، هر روز بدتر از دیروز؛ فقط باخت و فقط باخت و فقط باخت

پایگاه خبری فوتبالی- از حمید مطهری به سرمربی اسپانیایی و از او به مهدی رحمتی؛ همه این تغییرات فقط روی نیمکت نساجی رقم خورد بدون اینکه اندک تاثیری روی نتایج نماینده استان مازندران داشته باشد.

به گزارش فوتبالی، آنها پیاپی می‌بازند و هر هفته بیشتر به قعر جدول نزدیک می‌شوند. 25 بازی با مطهری، 5 بازی با کارلوس هرناندز، 8 بازی با مهدی رحمتی و ثبت تنها 6 برد در 38 بازی. روند عجیب و ضعیف نساجی در پایان فصل قبل که منجر به رقم خوردن 16 بازی پیاپی بدون برد شد، با اتمام لیگ خاتمه یافت و آنها در لیگ برتر ماندنی شدند ولی روند ادامه‌دار در این فصل، شاید باز هم مازندران را در لیگ برتر بدون تیم کند.

از این رو به آن رو

مطهری شروع خوبی روی نیمکت نساجی داشت ولی هرچه زمان می‌گذشت، آنها از نتیجه گرفتن دور و دورتر می‌شدند. او در 14 هفته ابتدایی فصل، 5 بار رنگ برد را دید شامل پیروزی در خانه گل‌گهر و شکست دادن فولاد و تراکتور در قائمشهر. اما ناگهان همه چیز تیره و تار شد و مطهری و تیمش در 11 بازی بعدی رنگ برد را ندیدند تا پایان این همکاری بعد از 3 باخت پیاپی رقم خورد.

بازیگر اسپانیایی

کارلوس هرناندز در اولین جلسه تمرینی نساجی اعلام کرد نه طرفدار رئال است و نه بارسا و فقط نساجی. او اما روی نیمکت این تیم فقط 2 امتیاز از 5 بازی گرفت و با شکست‌های تلخ 4گله برابر استقلال در جام حذفی و پرسپولیس و صنعت نفت در لیگ برتر، راهی خانه‌اش شد.

دوران رحمتی

سید مهدی رحمتی با بخش زیادی از بازیکنان آلومینیوم (وحید محمدزاده، احسان حسینی، امیرمحمد هوشمند، محمود قائدرحمتی و محمدرضا آزادی) راهی قائمشهر شد ولی او هم تغییری در روند نتیجه‌گیری ایجاد نکرد. نساجی با او در 8 بازی این فصل فقط یک بار برده و تنها 6 امتیاز دارد. آنها به خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به فولاد و امتیاز بیشتر از استقلال خوزستان، فعلا تیم سوم جدول از آخر و دور از منطقه سقوط هستند. با رحمتی، لیگ قهرمانان هم به تلخی تمام شد و نساجی پیش از رسیدن به بازی پنجم، حذف در اولین حضورش را فهمید. 3 شکست پیاپی برابر الهلال و رفت و برگشت برابر نماینده ازبکستان، شیرینی برد اول در هند را از بین برد. رحمتی روی نیمکت نساجی از 12 بازی تنها صاحب 2 برد شده و 7 بازی را با باخت ترک کرده است.

آمار کلی

2 برد در 24 بازی آخر و تنها 2 کلین‌شیت؛ نساجی چنین آماری را در لیگ برتر ثبت کرده است. آنها تنها تیم لیگ 22 بودند که رنگ برد را در نیم‌فصل دوم ندیدند و از 16 بازی آخر فصل قبل فقط برابر آلومینیوم توانستند دروازه‌شان را بسته نگه دارند. آنها در فاز هجومی هم بسیار ضعیف بودند و 2 گل در 8 بازی آخر زدند. اوضاع این فصل هم تفاوتی با قبل نکرده: یک امتیاز و یک گل زده در 4 بازی آخر بدون ثبت کلین‌شیت و باختن در 50 درصد بازیهای لیگ برتر. همه اینها یعنی جذب هرناندز که 2 امتیاز از 5 بازی گرفت و رفتن به سراغ رحمتی که 6 امتیاز از 8 بازی گرفته، شوک خوبی به تیم بعد از رفتن مطهری وارد نکرده است که 24 امتیاز از 25 بازی گرفت. باید دید مدیران باشگاه نساجی، چه تصمیمی برای کادرفنی و بازیکنان خواهند گرفت. هر چند هنوز مالکان و مدیران، ادعا می کنند که نمی خواهند به کادر فنی دست بزنند، اما همه می دانند در فوتبال ایران، گفتن چنین جملاتی به اعتبار نتایچ هفته های پس از بحران، رقم می خورد. رحمتی تیم را نگه دارد، نگه داشته می شود و البته شکست و باخت، زودتر از مدیران نساجی، او را وادار به کناره گیری و جدایی می کند.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی