سوال روز/ بازیکنان پرسپولیس مشکل بدنی دارند؟

سوال روز/ بازیکنان پرسپولیس مشکل بدنی دارند؟

پایگاه خبری فوتبالی – برخی کارشناسان و بیشتر هواداران پرسپولیس معتقدند که بدن بازیکنان این تیم در نیمه دوم افت می‌کند.

به گزارش فوتبالی، پرسپولیس بعد از دو تساوی متوالی در لیگ مقابل ملوان بندر انزلی و صنعت نفت آبادان در بازی هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا مقابل استقلال تاجیکستان هم با تساوی یک بر یک متوقف شد.

دو تساوی در لیگ، فرصت بازگشت به صدر جدول را از پرسپولیس گرفت و تساوی در تاجیکستان باعث شد کار پرسپولیس برای صعود به عنوان یکی از بهترین تیم‌های دوم سخت شود.

این نتایج باعث شده موج تازه‌ای از انتقادات از کادر فنی پرسپولیس شروع شود. اما بخشی از انتقادات متوجه مربی بدنسازی پرسپولیس است. چرا که به نظر می‌رسد پرسپولیس در نیمه‌های دوم بازی‌های اخیرش دچار افت بدنی می‌شود.

در بازی با ملوان این افت به وضوح به چشم می‌خورد. بازیکنان در نیمه دوم نه حریف را پرس می‌کردند و نه خودشان توانایی انجام بازیِ بدون توپ داشتند. برای همین هم بود که نتوانستند موقعیت گل ایجاد کنند.

ضعف بدنی پرسپولیسی‌ها در دقیقه 6+90 بازی بیشتر به چشم آمد. در یک صحنه ملوان ضد حمله زد و در چشم بر هم زدنی بازیکنان این تیم با مسعود ریگی در موقعیت 6 به تک قرار گرفتند.

در این صحنه دو سه بازیکن پرسپولیس با چند ثانیه تاخیر به صحنه رسیدند و اگر مدیریت خوبِ ریگی و تعلل ملوانی‌ها نبود شاید دروازه پرسپولیس باز می‌شد. در بازی با صنعت نفت هم هر چه به پایان بازی نزدیک می‌شدیم پرسپولیسی‌ها خسته‌تر می‌شدند و انرژی و تمرکزشان را از دست می‌دادند.

شب گذشته در بازی با استقلال تاجیکستان هم همین اتفاق افتاد و پرسپولیس در نیمه دوم به شدت افت کرد. بازی کاملا در اختیار بازیکنان حریف بود و پرسپولیسی‌ها حتی نتوانستند یک موقعیت گل هم در این نیمه ایجاد کنند.

البته بیماری تعدادی از بازیکنان پرسپولیس در بازی دیشب در افت نیمه دوم موثر بود اما مساله فقط مربوط به این بازی نیست. برخی کارشناسان، افت پرسپولیس در نیمه دوم را حتی در بازی با پیکان در قزوین هم دیده بودند.

برخی منتقدان حتی مصدومیت‌های متعدد پرسپولیسی‌ها در این فصل را هم محصول بدنسازی ضعیف این تیم در پیش‌فصل می‌دانند. اما نکته این است که پرسپولیس فصل گذشته هم با همین مربی بدنسازی کرده بود و مشکل خاصی نداشت. پپه لوسادا، مربی بدنساز برزیلی پرسپولیس، یکی از مربیان خوب بدنسازی است و به همین دلیل است که ضعف پرسپولیسی ها باور پذیر نیست.

حالا باید دید کادر فنی پرسپولیس اصولا مشکل بدنی بازیکنان را می‌پذیرد یا نه و اگر پذیرفت چه راه حلی برای این مشکل ارائه خواهد داد.

1359