گزارش ویژه/ پرسپولیس چطور صعود می‌کند؟

گزارش ویژه/ پرسپولیس چطور صعود می‌کند؟

پایگاه خبری فوتبالی- کار شاگردان یحیی گل‌محمدی به اما و اگر رسید.

به گزارش فوتبالی، پرسپولیس این روزها نمی‌بازد اما تساوی‌هایی که به دست می‌آورد هواداران این تیم را عصبی کرده است

دو تساوی در لیگ برتر و حالا تساوی سوم در بدترین زمان ممکن در لیگ قهرمانان آسیا مقابل استقلال تاجیکستان. از دست رفتن دو امتیاز این بازی می‌تواند به قیمت از دست رفتن رویای صعود برای یحیی گل‌محمدی و شاگردانش باشد. اگر پرسپولیس در این بازی برنده می‌شد شانس بسیار زیادی داشت تا حتی به عنوان صدرنشین از گروه مرگ صعود کند اما حالا دیگر این اتفاق به یک ماموریت دشوار تبدیل شده است.

از دست دادن دو امتیاز مقابل ضعیف‌ترین تیم گروه، پرسپولیس را به جایی رسانده که باید مقابل دو حریف دیگر به پیروزی برسد. شکست دادن النصر با رونالدو و دیگر ستاره‌هایش در خانه شاید محال نباشد اما آنقدر کار سختی هست که نشود روی آن حساب ویژه‌ای باز کرد.

با توجه به فرمت جدید لیگ قهرمانان آسیا، ۳ تیم دوم برتر گروه‌های پنج‌گانه از منطقه غرب آسیا می‌توانند به همراه 5 تیم برتر این گروه‌ها جواز حضور در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنند. این اتفاقی است که شاید بیشتر بتوان به آن امیدوار بود اگرچه رسیدن به آن هم کار آسانی نیست.

پرسپولیس هم اکنون با دو برد، یک مساوی و یک باخت با ۴ گل زده و ۳ گل خورده و تفاضل مثبت یک در رده چهارمِ برترین تیم‌های دوم غرب آسیا قرار گرفته است. به همین دلیل پرسپولیس از دو بازی باقی مانده، رقابت سختی با تیم‌های دوم گروه‌های دیگر خواهد داشت که یکی از این تیم‌ها سپاهان است.

سپاهان ابتدا باید در تهران با نیروی هوایی عراق بازی کند که این تیم با شکست دادن الاتحاد، خودش هم مدعی صعود شده است. بعد از آن هم باید به عربستان برود تا با الاتحاد بازی کند. کار سپاهان هم مثل پرسپولیس سخت است اما این تیم تفاضل گل بالاتری نسبت به پرسپولیس دارد.

در این راه اما نسف قارشی ازبکستان مهم‌ترین رقیب پرسپولیس خواهد بود. این تیم با دو برد، یک مساوی و یک باخت و ۵ گل زده و ۳ گل خورده در رده دوم قرار گرفته و تنها به خاطر یک گل زده بیشتر، بالاتر از پرسپولیس در رده سوم برترین تیم دوم منطقه غرب آسیا قرار گرفته است. نسف در دو بازی پیش روی خود ابتدا در خانه باید به مصاف الفیصلی اردن و سپس در قطر به مصاف السد برود. در این گروه السد هنوز شانس صعود دارد و پرسپولیس باید امیدوار باشد این تیم بتواند جلوی امتیازگیری نسف را بگیرد.

اگر شاگردان گل‌محمدی کمی هوشیارتر باشند و فرصت‌سوزی نکنند می‌توانند با کنار زدن این تیم صعود کنند. پرسپولیس البته می‌تواند نیم‌نگاهی هم به بازی‌های سپاهان داشته باشد و امیدوار باشد بالاتر از این تیم خود را در جمع شانزده تیم برتر قاره ببیند.

گزارش از سالار علیخواه

4326