درخواست عجیب مورایس از هواداران سرخابی‌ها؛ از سپاهان حمایت کنید

درخواست عجیب مورایس از هواداران سرخابی‌ها؛ از سپاهان حمایت کنید

پایگاه خبری فوتبالی – سرمربی سپاهان اصفهان از هواداران پرسپولیس و استقلال خواسته است فردا به ورزشگاه آزادی بروند و از این تیم حمایت کنند.

به گزارش فوتبالی، تیم سپاهان اصفهان فردا در هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی میزبان تیم آلمالیق ازبکستان خواهد بود. بازی رفت دو تیم در شهر دوشنبه با 3 بر یک سپاهان تمام شد.

طبق برنامه قرار بود بازی برگشت دو تیم در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار شود اما با حکم AFC سپاهان از میزبانی در ورزشگاه نقش جهان محروم شود و قرار شد بازی در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شود.

سپاهانی‌ها اگرچه به این رای اعتراض دارند اما چاره‌ای جز تسلیم ندارند و باید فردا در ورزشگاه آزادی با آلمالیق بازی کنند. مهم‌ترین نگرانی سپاهانی‌ها از انتقال بازی به تهران، احتمال استقبال کم هواداران این تیم از بازی است. به خصوص که بعد از 3 بر صفر شدن بازی سپاهان و الاتحاد به سود تیم عربستانی، سپاهان نیاز مبرمی به 3 امتیاز این مسابقه دارد و برای پیروزی بر آلمالیق روی حضور و حمایت هوادارانش هم حساب کرده است.

شاید برای همین بود که ژوزه مورایس سرمربی سپاهان امروز در نشست خبری قبل از بازی یک درخواست عجیب را مطرح کرد و گفت: «از هواداران سپاهان می‌خواهم زودتر به ورزشگاه بیایند تا تیم نساجی را هم حمایت کنند. حتی هواداران استقلال و پرسپولیس هم بیایند چون بحث باشگاهی نیست، بحث ملی است؛ بحث ایران است و ما نماینده ایران در آسیا هستیم. امیدوارم برای AFC یک مثال خوبی باشد تا نشان دهیم که مردم ایران چقدر فوتبال را دوست دارند

البته طبیعی است که سرمربی سپاهان دوست داشته باشد تعداد بیشتری از هواداران فوتبال به ورزشگاه آزادی بروند و از این تیم حمایت کنند اما واقعیت این است که در دنیای فوتبال چنین اتفاقی کمتر می‌افتد. این البته فقط مختص ایران نیست. مثلا در اسپانیا هرگز طرفداران بارسلونا برای حمایت از رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا به ورزشگاه سانتیاگو برنابئو نرفته‌اند و نمی‌روند. این یک روند طبیعی در میان هواداران تیم‌های باشگاهی است.

اما حتی اگر نخواهیم فوتبال خودمان را با فوتبال کشورهای مطرح اروپایی مقایسه کنیم هم باز بعید است طرفداران سرخابی‌های پایتخت برای حمایت از سپاهان به آزادی بروند. چرا که اصولا روابط بین این باشگاه‌ها طوری نیست که هواداران‌شان از هم حمایت کنند و طبیعی هم هست که برای یکدیگر آرزوی موفقیت نمی کنند.

1359