شمارش معکوس برای جام جهانی نوجوانان؛ دیدار دوستانه با آمریکا در بالی اندونزی

شمارش معکوس برای جام جهانی نوجوانان؛ دیدار دوستانه با آمریکا در بالی اندونزی

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران، پس از یک بازی تدارکاتی با نوجوانان آمریکا، پا به مسابقات جام جهانی خواهد گذاشت.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران برای حضور در جام جهانی 2023 عازم اندونزی شده است. این مسابقات از روز 19 آبان و با حضور 24 تیم در 6 گروه 4 تیمی برگزار می‌شود.

ایران در گروه C در کنار تیم‌های برزیل، انگلیس و نیوکالدونیا قرار گرفته است که گروه بسیار دشواری محسوب می‌شود. برزیل با 4 قهرمانی در جام جهانی نوجوانان دومین تیم پرافتخار این تورنمنت است. انگلیس هم در آخرین دوره مسابقات که سال 2017 برگزار شد به قهرمانی رسیده بود.

نوجوانان ایران باید در روزهای 20، 23 و 26 آبان مقابل تیم‌های برزیل، انگلیس و نیوکالدونیا قرار بگیرند. با توجه به قدرت و سابقه تیم‌های برزیل و انگلیس در این تورنمنت شاگردان حسین عبدی کار بسیار سختی برای صعود از این گروه دارند.

نوجوانان ایران که به بالی سفر کرده‌اند یک بازی تدارکاتی با تیم نوجوانان آمریکا برگزار خواهند کرد. این بازی تنها بازی تدارکاتی خوب و مفید نوجوانان ایران برای حضور در جام جهانی است. چرا که آخرین بازی جدی و رسمی این تیم همان مسابقه نیمه نهایی جام ملت‌‌‌های آسیا مقابل ژاپن بود که با شکست 3 بر صفر ایران تمام شد.

آرشا شکوری، محمد حسین شریفی، سمیر حبوباتی، حسام نفری، علیرضا همایی‌فرد، ابوالفضل زمانی و رضا قندی‌پور، اسماعیل قلی‌زاده، امیرمحمد رزاقی نیا و علیرضا شریفی، یعقوب براجعه، محمد عسکری، ابوالفضل موردی، ماهان صادقی، آرمین عباسی، نیمار اندرز، عرفان درویش‌عالی، کسری طاهری، علی حسنی، ضرغام سعداوی و ابوالفضل زلیخایی بازیکنان نوجوانان ایران در جام جهانی 2023 هستند. نکته جالب این است که 6 بازیکن آخر این لیست در حاضر آزاد هستند و با تیمی قرارداد ندارند

نکته مهم درباره تیم نوجوانان ایران این است که اغلب بازیکنان این تیم سابقه بازی در لیگ برتر ایران را ندارند و به همین دلیل شاید بازیکنان این تیم برای اهالی فوتبال در ایران چندان شناخته شده نباشند. 

آرشا شکوری به خاطر پنالتی‌هایی که در بازی یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا مقابل یمن گرفت در یادها مانده است. سمیر حبوباتی هم به خاطر جالب بودن ترکیب نام و نام خانوادگی و این که عضر پرسپولیس است کمی شناخته‌شده‌تر از بقیه است.

اگر مسابقات لیگ را خیلی جدی دنبال می‌کنید هم شاید رضا قندی‌پور مهاجم پیکان را هم بشناسید. او زننده گل جنجالی و عجیب پیکان به سپاهان در هفته چهارم لیگ برتر بود که در ابتدا به نظر می‌رسید توسط حامد پاکدل به ثمر رسیده است.

تیم نوجوانان ایران از یک طرف تیم پرستاره‌ای نیست و از طرف دیگر بازیکنان این تیم کم‌تجربه هستند و بازی‌های بین‌المللی زیادی نداشته‌اند. به همین دلیل نمی‌شود از این تیم انتظار زیادی داشت. اما صرفِ حضور در جام جهانی می‌تواند انگیزه زیادی به بازیکنان بدهد تا آنها با تمام توان‌شان در مسابقات حاضر شوند و بتوانند خودشان را به عنوان استعدادهای آینده فوتبال ایران معرفی کنند.

1359