مورد عجیب هفته دهم؛ قلعه‌نویی برنامه لغو مسابقات را نداشت؟

مورد عجیب هفته دهم؛ قلعه‌نویی برنامه لغو مسابقات را نداشت؟

پایگاه خبری فوتبالی- اینطور که به نظر می‌رسد بر خلاف نظر سرمربی تیم ملی، خبری از تغییر برنامه هفته دهم لیگ برتر نخواهد بود.

به گزارش فوتبالی، 25 و 30 آبان تاریخ دو بازی ابتدایی تیم ملی در مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 است و تیم ملی ابتدا در ورزشگاه آزادی میزبان هنگ کنگ خواهد بود و بعد از آن راهی تاشکند می‌شود تا به مصاف ازبکستان برود.

چند روز پیش و در حاشیه مراسم بدرقه تیم ملی نوجوانان به جام جهانی، امیر قلعه‌نویی در بخشی از مصاحبه مفصلش با خبرنگاران، حرفهایی زد که از آن بوی تغییر برنامه هفته دهم لیگ برتر می‌آمد:" مقدماتی جام جهانی را داریم. هیچ بازی هم ساده نیست. چه در آسیا و چه در اروپا بازی‌های بسیار سختی است. جلسه‌ای دیروز با مسئولان سازمان لیگ داشتیم. صحبت‌هایی شد. به هرحال فاصله روزهای بیست و یکم، بیست و پنجم و سی‌ام، بسیار کم است. قبل از آن هم بازیکنان 4-3 روز یکبار بازی می‌کنند. زمین‌ها هم مساعد نیستند و باعث مصدومیت می‌شوند. جلسه بسیار خوبی داشتیم. قرارشد به ما خبر بدهند که بعدا اعلام می‌کنیم."

اگر چه تا دیروز صحبت از احتمال تغییر برنامه لیگ برتر بود اما بعد از مخالفت ضمنی مسئول کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ با این موضوع، امروز هم رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرد که موافق تغییر برنامه هفته دهم نیست:" خود من مایل به لغو نیستم مگر اینکه شرایط خاصی پیش بیاید‌. اعتقاد دارم بهتر است بازی‌ها را برگزار کنیم اما در اولویت بودن تیم ملی و دیدارهای مقدماتی جام جهانی هم یک بحث دیگر است. باید تعاملی ایجاد کنیم."

در شرایطی که تا این لحظه، برنامه هفته دهم تغییری نکرده، خبرگزاری فارس در خبری مدعی شده که سرمربی تیم ملی به دنبال لغو بازیهای هفته دهم نبوده بلکه پیشنهاد داده که بازیها یک روز زودتر برگزار شود که خبری از موافقت با این پیشنهاد هم نبود و بازیها طبق برنامه قبلی برگزار خواهد شد. البته همانطور که گفته شد، قلعه نویی نگران مصدومیت بازیکنان تیم ملی شاغل در باشگاهها بوده است.

کلا سرمربی شدن در تیم ملی ماجرای عجیبی است. هر کس سرمربی تیم ملی می شود، دوست دارد لیگ را به تعویق بیاندازد اما اگر همان سرمربی در باشگاهها باشد، می خواهد لیگ برگزار شود و تعطیل نشود.

2636