چه اتفاقی برای شهر بازی مسی در چین رخ داد؟

چه اتفاقی برای شهر بازی مسی در چین رخ داد؟

پایگاه خبری فوتبالی - چهارشنبه اعلام شد که سفر اینتر میامی و لیونل مسی به چین لغو شده است چرا که در پی درگذشت لی کگیانگ، نخست وزیر سابق کشور چین، این بازی برگزار نخواهد شد.

به گزارش فوتبالی، مسی در آستانه هشتمین سفر خود به چین قرار داشت اما در نهایت سفرش لغو شد.  سفر او بیش از صد هزار هواداری که می خواستند دو بازی اینتر میامی با حضور او را ببینند، ناامید کرد. 

البته این اولین باری نیست که برنامه های مسی در چین لغو می شود. شش سال پیش اعلام شده بود که قرار است که یک شهر بازی با نام لیونل مسی در کشور چین ساخته شود و در سال 2020 مورد افتتاح قرار بگیرد.  قرار بود که برای طراحی این شهر بازی از تصاویر مختلف مسی استفاده شود  تا هواداران این فوق ستاره آرژانتینی بتوانند با او اشنا شوند و تجربه جذابی را داشته باشند. این طرح اما هرگز عملی نشد و در حال حاضر مشخص نیست که ایا این طرح اجرا می شود یا نه.

در ابتدا به نظر می رسید که شیوع ویروس کرونا باعث لغو پروژه شده است اما پس از گذشت چندین سال هیچ کس نمی داند که آیا شهر بازی نانجینگ مورد افتتاح قرار می گیرد یا نه!

در حال حاضر کسی نمی داند که آیا شهر بازی مسی در چین مورد افتتاح قرار می گیرد یا نه اما در این مورد، نظریه هایی وجود دارد.  یکی از نظریه ها این است که چینی ها علاقه خود را به سرمایه گذاری در فوتبال از دست داده اند و با وجود آن که در سالهای اخیر بسیاری از ستارگان سرشناس را به لیگ خود جذب می کردند، حالا دیگر تمایلی به این کار ندارند. نظریه دیگر این است که چینی ها به علت  مشکلات مالی  قید پروژه را زده اند. نظریه سوم هم این است که این طرح با تاخیر اجرا خواهد شد و شاید تا چند سال دیگر چینی ها صاحب شهر بازی مسی شوند!

4125