روز شیمبا فرا رسید؛ مسن‌ترین گلزن لیگ برتر 100 گله شد

روز شیمبا فرا رسید؛ مسن‌ترین گلزن لیگ برتر 100 گله شد

پایگاه خبری فوتبالی – بیش از 10 سال بازی در لیگ برتر ایران باید دستاوردهایی برای شیمبا خلق می‌کرد. دستاوردهایی که امروز به نام این بازیکن ثبت شد.

به گزارش فوتبالی، امروز در یکی از بازی‌های هفته نهم لیگ برتر تیم مس رفسنجان موفق شد با 3 گل فولاد خوزستان را شکست بدهد. مس با این پیروزی 14 امتیازی شد و به رده ششم جدول صعود کرد.

گل اول مس را محمد خدابنده‌لو در دقیقه 7 زد. اما دو گل بعدی توسط لوسیانو پریرا مهاجم برزیلی مس در دقایق 79 و 86 زده شد. اولی از روی نقطه پنالتی و دومی با پاس جلال‌الدین علی محمدی.

اما پریرا با دو گلی که امروز زد یک روز ویژه برای خودش ساخت و دو رکورد مهم در فوتبال ایران برای خودش خلق کرد. پریرا با دو گلی که امروز زد تعداد گل‌هایش را در لیگ برتر به عدد 100 رساند. در ضمن تبدیل به مسن‌ترین گلزن لیگ برتر هم شد!

پریرا ملقب به شیمبا تا قبل از بازی امروز 98 گل در لیگ برتر زده بود اما با دو گلی که به تیم سابق خودش زد 10 گله شد. حالا او اولین بازیکن خارجی لیگ برتر ایران است که به رکورد 100 گل زده رسیده است.

پریرا حالا چهارمین گلزن لیگ برتر هم هست. نفر چهارم فهرستی که فقط نام رضا عنایتی، مهدی رجب‌زاده و آرش برهانی در آن دیده می‌شود؛ مردانی با 100 گل و بیشتر در تاریخ لیگ برتر.

رکورد بعدی هم مربوط به سن و سال اوست. تا قبل از این سهراب بختیاری‌زاده مسن‌ترین گلزن لیگ برتر بود. او این گل را با پیراهن استقلال خوزستان و در لیگ سیزدهم وارد دروازه صبا کرد. در زمانی که 40 سال و 17 روز داشت. 

اما امروز پریرا زمانی دو گل به فولاد زد که 40 سال و 19 روز از عمرش گذشته است. با توجه به آمادگی که پریرا ملقب به شیمبا دارد احتمالا می‌تواند تا پایان فصل هر دو رکورد خودش را بهبود ببخشد.

1359