مهاجم یونانی آتلانتا یونایتد بالاتر از لیونل مسی بازیکن سال MLS شد

مهاجم یونانی آتلانتا یونایتد بالاتر از لیونل مسی بازیکن سال MLS شد

پایگاه خبری فوتبالی- جورج جیاکوماکیس از آتلانتا یونایتد با پشت سر گذاشتن لیونل مسی و ادوارد لوون، به عنوان بهترین بازیکن تازه وارد MLS انتخاب شد.

به گزارش فوتبالی ، جیاکوماکیس، مهاجم گلزن آتلانتا یونایتد که در سال ۲۰۲۳ از اسکاتلندی سلتیک خریدار شد، عملکرد فوق العاده ای برای تیم خود داشت و اکنون به خاطر عملکردش عنوان بهترین بازیکن تازه وارد رقابت ها MLS را دریافت کرده است. رای دهندگان این جایزه که از سه بخش تشکیل شده اند: رسانه های معتبر، بازیکنان فعال فعلی و مربیان MLS، مدیران فنی و مدیران تیم ها، همگی برگه های رای خود را در ماه اکتبر ارائه کردند و این بازیکن ۲۸ ساله بیشترین آرا مربوطه را به خود اختصاص داد.

 تیم آتلانتا یونایتد به اولین تیمی تبدیل شد که در سال‌های متوالی موفق به کسب این جایزه شد زیرا تیاگو آلمادا هافبک این تیم و عضو تیم آرژانتین قهرمان جام جهانی در سال ۲۰۲۲ سال گذشته به همین جایزه رسیده بود. آتلانتا یونایتد اکنون در کنار سیاتل ساندرز  دومین باشگاهی است که سه بازیکن این تیم موفق به کسب جایزه بازیکن سال MLS شده است و دو تیم  از این حیث با هم برابری می‌کنند. سه سال قبل میگل آلمیرون ستاره سابق آتلانتا دیگر بازیکنی بود که در سال ۲۰۱۹ برنده این جایزه شده بود.

حالا ملی پوش یونانی پس از یک فصل هیجان انگیز با شایستگی برنده این جایزه شد، جایی که او با ۱۷ گل  در رده دوم بازیکنان با بیشترین گل زده در طول فصل قرار گرفت. هنگامی که نامزدهای نهایی اعلام شدند، نام لیونل مسی در فهرست نهایی سه نفره باعث ناامیدی بسیاری شد و رای دهندگان در شبکه های اجتماعی این سوال را مطرح کردند که چرا این بازیکن آرژانتینی  که تنها در ۶ بازی فصل عادی بازی کرد  در روند رای گیری حضور داشته است. علیرغم قهرمانی در جام باشگاه ها و جام حذفی ایالات متحده، روند رای گیری برای جایزه فقط عملکرد بازیکنان را در طول فصل عادی در نظر می گیرد. عملکرد جیاکوماکیس به وضوح از مسی در طول فصل بهتر بود و البته لوون از کانزاس سیتی را هم به عنوان دیگر رقیب خود پشت سر گذاشت.

۱۰۰۹