فقط یکی از 92 باشگاه برتر انگلیس، کمتر از لیگ عربستان تماشاگر دارد!

فقط یکی از 92 باشگاه برتر انگلیس، کمتر از لیگ عربستان تماشاگر دارد!

پایگاه خبری فوتبالی - یک گزارش نشان می دهد که فقط یکی از 92 باشگاه برتر لیگ انگلیس (در لیگ های دسته اول تا چهارم) میانگین تماشاگر کمتری نسبت به لیگ عربستان دارند!

به گزارش فوتبالی، ماه گذشته جردن هندرسون ملی پوش انگلیسی در بازی الاتفاق و الریاض در ورزشگاه ترکی بن عبدالعزیز در ریاض در مقابل فقط 696 تماشاگر حضور پیدا کرد.  هندرسون که در تابستان قبلی  از لیورپول به تیم استیون جرارد ملحق شده بود، در پیروزی تیمش مقابل ابها در ماه سپتامبر در مقابل 976 تماشاگر بازی کرد. 

اما از مقایسه تماشاگران در لیگ عربستان با لیگ انگلیس به چه نکته ای دست پیدا می کنیم؟ در حقیقت گزارش AceOdds  نشان می دهد که فقط یک باشگاه در لیگ دسته اول تا چهارم انگلیس، تماشاگر کمتری نسبت به کل باشگاه های لیگ عربستان داشته است!

باشگاه ام اکی دونس در لیگ دسته چهار انگلیس تنها باشگاهی است که میانگین تماشاگر آن از لیگ عربستان در فصل 24-2023 کمتر بوده است. در حقیقت با وجود هزینه های نجومی، میانگین تماشاگران لیگ عربستان همچنان پایین است و فقط 36.3 درصد ظرفیت ورزشگاه ها پر می شود.   باشگاه دونس از سویی فقط 20.1 درصد ظرفیت ورزشگاهش را پر می کند و به طور متوسط 6159 تماشاگر هر بازی این تیم را از نزدیک تماشا می کنند.

میانگین تماشاگر در چهار دسته لیگ انگلیس 36.7 درصد است (به طور متوسط 3711 تماشاگر در هر بازی) . به طور مثال در لیگ چهار سه انگلیس، به طور متوسط 58.7 درصد ظرفیت ورزشگاه ها پر می شود. این درصد برای لیگ لیگ دسته سه 53.8 درصد است و لیگ دسته دو 80.7 درصد. میانگین تماشاگر در لیگ برتر انگلیس نیز 97.8 درصد است.   الاتفاق در این فصل به طور متوسط 7021 تماشاگر در هر بازی خانگی داشته در حالی که لیورپول تیم سابق هندرسون به طور متوسط 50143 تماشاگر در هر بازی خود داشته است!

4125