ترکیب چلسی در دو سالی که قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد (عکس)

ترکیب چلسی در دو سالی که قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد (عکس)

پایگاه خبری فوتبالی - چلسی در این روز ها حال و روز خوبی ندارد و در رقابت های لیگ برتر انگلیس در رده یازدهم قرار گرفته است و به خاطر عملکرد ضعیفی که در فصل قبلی رقابت ها داشت هم، در این فصل در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا غایب است.

به گزارش فوتبالی ، اما چلسی روزگاری بهترین تیم اروپا بوده است و دو بار توانسته است قهرمان رقابت های لیگ قهرمانان اروپا شود. اولین قهرمانی آن ها در فصل 2011/12 اتفاق افتاد. چلسی با هدایت روبرتو دی ماتئو موفق شد در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا بارسلونای پپ گواردیولا را شکست دهد و در فینال با بایرن مونیخ روبرو شود. چلسی در آن فینال با درخشش ستاره هایی مثل دیدیه دروگبا و پیتر چک موفق شد بایرن مونیخ را هم شکست دهد و قهرمان شود. سرمربی بایرن مونیخ در آن زمان یوپ هاینکس بود.

چلسی در فصل 2020/21 هم یک بار دیگر قهرمان رقابت های لیگ قهرمانان اروپا شد. این بار سرمربی چلسی توماس توخل بود. چلسی در فینال موفق شد منچسترسیتی را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد و جام قهرمانی را بالای سر ببرد. منچستر سیتی با هدایت پپ گواردیولا بود که مقابل چلسی در فینال لیگ قهرمانان اروپا شکست خورد.

1471