سرمربی سابق چلسی گزینه سرمربیگری تیم ملی سوئد

سرمربی سابق چلسی گزینه سرمربیگری تیم ملی سوئد

پایگاه خبری فوتبالی- گراهام پاتر در حال رقابت برای تبدیل شدن به سرمربی بعدی تیم ملی سوئد است.

به گزارش فوتبالی ، سرمربی سابق چلسی پس از استعفای یان اندرسون سرمربی سوئد پس از ناکام ماندن از راهیابی به یورو ۲۰۲۴، برای این سمت در نظر گرفته شد. گراهام پاتر ۴۸ ساله، در زمان حضورش در اوسترشوندز با فوتبال سوئد آشنا است و کاملا مسلط می تواند به زبان سوئدی نیز صحبت کند. اکنون پاتر ممکن است در مسیر بازگشت به کشور سوئد باشد.

آندره آ ملربرگ، دبیر کل جدید اتحادیه فوتبال سوئد، در گفتگو با TV4 تایید کرد که پاتر برای این پست در حال رقابت با سایر گزینه ها است. ملبرگ در این باره گفت: "ما در حال بررسی هستیم که چه گزینه ای را انتخاب کنیم و چه کسی برای این نقش صلاحیت بیشتری دارد. به عنوان یک گزینه آن شخص باید علاقه زیادی به سرمربیگری تیم ملی داشته باشد، به خصوص با توجه به اینکه این نقش با فوتبال باشگاهی متفاوت است."

سوئد در حال حاضر در گروه مقدماتی یورو ۲۰۲۴ پس از پیروزی تنها در ۲ بازی از ۶ مسابقه مقدماتی خود در رده سوم قرار دارد. پاتر دوران خوبی با باشگاه اوسترشوندز داشت و زمانی که در سال ۲۰۱۱ هدایت این باشگاه را در سطح چهارم بر عهده گرفت، در اولین فصل حضورش در این تیم به لیگ بالاتر سوئد صعود کرد و در سال ۲۰۱۵، مرد انگلیسی اوسترشوندز را به بالاترین رده فوتبال سوئد هدایت کرد.

۱۰۰۹