مشکلی که برای برگزاری جام جهانی 2034 در عربستان وجود دارد

مشکلی که برای برگزاری جام جهانی 2034 در عربستان وجود دارد

پایگاه خبری فوتبالی - استرالیا به صورت رسمی از میزبانی جام جهانی 2034 کناره گیری کرد، کاری که اندونزی نیز پیش از این انجام داده بود و به نظر می رسد که عربستان قطعا میزبان مسابقات خواهد بود چرا که تنها کشور آسیایی یا اهل اقیانوسیه است که برای میزبانی درخواست داده است.

به گزارش فوتبالی، فیفا تا امروز به کشورهای آسیا و اقیانوسیه فرصت داه بود تا برای میزبانی جام جهانی 2034 درخواست بدهند. عربستان در ابتدا می خواست میزبان جام جهانی 2030 شود اما در نهایت پذیرفتند که میزبانی چهارسال عقب بیافتد. به نظر می رسید که سنگاپور، اندونزی و استرالیا قرار است که رقبای عربستان باشند اما هیچ کدام درخواست میزبانی نخواهند داشت و بدین ترتیب عربستان میزبان جام جهانی 2034 خواهد بود.

البته مشکل اصلی برای میزبانی عربستان مربوط به گرمای شدید هوا در فصل تابستان در این کشور است که به همین خاطر است که احتمالا تجربه جام جهانی قطر تکرار می شود و برای یک بار دیگر، جام جهانی به زمستان منتقل خواهد شد. مشکلی که دوباره تقویم تورنمنت های باشگاهی را به خصوص در اروپا به هم می ریزد.

استرالیا تصمیم گرفته به جای میزبانی جام جهانی روی تمرکز جام ملت های آسیای زنان 2026 و جام جهانی باشگاه های 32 تیمی در سال 2029 تمرکز کند. اولین دوره جام جهانی باشگاه های جدید با حضور 32 تیم در سال 2025 در آمریکا برگزار می شود.

4125