شانس صعود ايران به المپيك پاريس؛ تقريبا زير يك درصد

شانس صعود ايران به المپيك پاريس؛ تقريبا زير يك درصد

پايگاه خبرى فوتبالى- روز گذشته دور دوم مسابقات فوتبال زنان در مرحله انتخابى المپيك پاريس، در قاره آسيا برگزار شد و ايران با يك تساوى، شانس ماندن در اين مسابقات را حفظ كرد.

به گزارش فوتبالى، دور دوم مسابقات فوتبال زنان در مرحله دوم انتخابى المپيك پاريس در قاره آسيا ديروز به پايان رسيد. حالا معادلات براى صعود تيم ها به دور بعدى پيچيده تر شد. از مرحله دوم اين مسابقات چهار تيم به دور بعد راه پيدا مى كنند و با توجه به اينكه تيم ها در سه گروه هستند، تيم هاى نخست به صورت مستقيم و بهترين تيم دوم به دور بعد مى روند. از بين تيم هاى حاضر، صعود استراليا و ژاپن با توجه به تفاضل گل آن ها و بردشان در دو بازى اول به دور بعد مسجل است.

در گروه دوم اين مسابقات تكليف تيم صعود كننده نا مشخص است. كره جنوبى و كره شمالى ٤ امتيازه هستند و چين هم ٣ امتياز دارد. كره جنوبى در ديدار آخر خود بايد به مصاف چين برود و كره شمالى هم با تايلند ديدار مى كند. كره شمالى احتمالا برنده بازى مى شود و با ٧ امتياز در جدول قرار مى گيرد. در اين صورت در بازى كره جنوبى و چين هر نتيجه اى صورت بگيرد ايران شانسى براى صعود ندارد و حذف مى شود. پس بهترين اتفاق در اين گروه شكست كره شمالى مقابل تايلند است.

از گروه سوم هم ويتنام و ازبكستان ٣ امتيازى هستند. ويتنام هفته اخر با ژاپن ديدار ميكند و احتمالا شكستش زياد است. ازبكستان هم با هندى رو به رو مى شود كه در دو بازى قبلى خود ١٠ گل خورده است و احتمالت مقابل ازبكستان هم شكست خواهد خورد. در اين صورت هم ايران حذف است.

حالا مى خواهيم بررسى كنيم ايران چگونه صعود مى كند؛

ايران روز آخر مسابقات مقابل فيليپين به ميدان مى رود. ايران در هر صورت بايد ببرد تا ٤ امتيازه شود. در گروه دو كره شمالى و چين بايد مقابل حريفان خود با اختلاف ٢ گل يا بيشتر شكست بخورند تا تفاضلشان هم منفى شود. در گروه سوم هم ازبكستان بايد از هند ببازد و ويتنام هم مقابل ژاپن شكست بخور . در اين حالت ها ايران اگر با اختلاف ٢ گل فيليپين را شكست دهد به عنوان بهترين تيم دوم به مرحله بعد صعود مى كند. ايرانى كه هنوز در اين مسابقات گل نزده است. 

٦٠٠١