خاطره خوش ايران از تايپه؛ روزى كه بيان محمودى درخشيد

خاطره خوش ايران از تايپه؛ روزى كه بيان محمودى درخشيد

پايگاه خبرى فوتبالى- تيم هاى ملى فوتبال زنان ايران و چين تايپه در حالى فردا به مصاف هم مى روند كه ايران خاطره خوشى از نخستين ديدارش با تايپه دارد.

به گزارش فوتبالى، تيم هاى ملى فوتبال زنان ايران و چين تايپه تا به حال چهار بار با يكديگر رو به رو شده اند. اما بهترين خاطره ايران از مصاف با چين تايپه مربوط به ديدار اول آنهاست.

فروردين سال ٨٧، تيم ملى فوتبال زنان ايران در رقابت هاى مقدماتى جام ملت هاى آسيا بايد به مصاف چين تايپه مى رفت. در آن زمان فقط ٣ سال از قدمت تيم ملى فوتبال زنان ايران مى گذشت و آن تيم دومين نسل از تيم ملى فوتبال زنان بعد از انقلاب بود.

در اين مسابقات هرچند ايران نتوانست از گروه خود صعود كند اما نتيجه اى شگفت انگيز مقابل چين تايپه رقم زد؛ ايران در روزى كه بيان محمودى موتور گلزنى اش روشن شده بود، باهت تريك او، ٣ بر ٢ چين تايپه را شكست داد؛ تايپه اى كه سابقه تشكيلش به ١٥ سال قبل از آن بازى بر مى گشت.

بازيكنان ايران در آن مسابقات عبارت بودند از:

زهره کودايي (دروازه بان)، آذر موسوي، مستوره رحماني، سهيلا لرستاني، کوهستان خسروي، سپيده زرين راد، کتايون خسرويار، سهيلا ملمولي، نيلوفر اردلان(کاپیتان)، بيان محمودي و فاطمه ارژنگي كه سرمربيگرى آن تيم هم به عهده شهرزاد مظفر بود. زمانى كه هنوز فوتبال و فوتسال تفكيك نشده بودند.

٦٠٠١