وزیر ورزش و جوانان ایران خواستار محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی شد

وزیر ورزش و جوانان ایران خواستار محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی شد

پایگاه خبری فوتبالی- وزیر ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران خواستار هم‌صدایی همتایان خود در سازمان همکاری‌های اسلامی در محکومیت نسل‌کشی مردم مظلوم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، کیومرث هاشمی در نامه‌ای به وزرای ورزش و جوانان سازمان همکاری‌های اسلامی نوشت: «این نامه در حالی برای آن مقام محترم ارسال می‌شود که متاسفانه جمع کثیری از مسلمانان بی‌گناه از جمله کودکان و زنان در نوار غزه کشته و مجروح شده‌اند یا بسیار وحشت‌زده با ترس از دست دادن عزیزانشان در سرزمین خود زیر بمباران بی امان بی‌خانمان شده‌اند.

اولین بار نیست که رژیم صهیونیستی با اقدامات خشونت بار و غیرانسانی خود که همواره موجبات رنج و اندوه فراوان مسلمانان اقصی نقاط جهان را فراهم کرده است، شهروندان مظلوم فلسطینی را از داشتن «زندگی مسالمت آمیز و عاری از خشونت» و «حق فعالیت‌های آزادانه ورزشی» محروم می‌کند. بی شک اذهان عمومی در سراسر جهان هرگز نمی‌تواند جنایات صهیونیست‌ها را در کشتار ورزشکاران و جوانان فلسطینی در ادوار مختلف فراموش کند؛ حمله با گاز اشک آور به بازیکنان و هواداران در ورزشگاه فیصل الحسینی رام الله در تاریخ 30 مارس 2023 همزمان با دیدار نهایی فینال جام فوتبال ابوعمار و همچنین تخریب 30 مجموعه و مکان ورزشی در فوریه سال 2015 که طی آن 32 ورزشکار به شهادت رسیدند و تقریباً به همین تعداد مجروح شدند. این‌ها تنها دو نمونه فاحش در میان ده‌ها سوء رفتار وحشیانه و خشن صهیونیست‌ها در رویارویی با ملت مظلوم فلسطین بوده است.

اکنون با توجه به مسئولیت‌های اجتماعی و رسالت سازمان‌های ورزشی در راستای ارتقای صلح از طریق ورزش، بر همه مدیران ارشد ورزش کشورهای مسلمان واجب است تا با اقدام عاجل، این تجاوزات خصمانه را که منجر به نقض فاحش حقوق بین‌المللی بشر در فلسطین شده است، به شدت محکوم کنند. از این رو و در جهت ابراز همبستگی با برادران و خواهران مظلوم و حق طلب خود در نوار غزه، همراهی و حمایت جنابعالی را خواستارم.

امید است که با اتکا بر آموزه‌های اخلاقی و انسانی پیامبر اعظم حضرت محمد (ص)، کشورهای مسلمان از طریق صدور بیانیه‌ای محکم و قاطع، گام یکپارچه و موثری در محکومیت و توقف این کشتار وحشیانه بردارند.
در انتظار دریافت نظرات ارزشمندتان، پیشاپیش از حمایت و اقدام عاجل جنابعالی کمال تشکر را دارم.»

2636