ظفر ذاکر این بار در پرتاب نیزه به مدال نقره رسید

ظفر ذاکر این بار در پرتاب نیزه به مدال نقره رسید

پایگاه خبری فوتبالی- ظفر ذاکردر پرتاب نیزه به مدال نقره رسید و دومین مدال خود را در این مسابقات کسب کرد.

به گزارش فوتبالی، در آخرین روز از بازی‌های پاراآسیایی هانگژو ، رقابت پرتاب نیزه مردان در کلاس F۵۵ به میزبانی ورزشگاه هوانگ لونگ به عنوان محل برگزاری مسابقات پارادوومیدانی انجام شد.

در این رقابت حامد امیری و ظفر ذاکر از ایران حضور داشتند و با هفت ورزشکار دیگر به رقابت پرداختند.

ظفر ذاکر که پیش از این یک مدال نقره در پرتاب وزنه کسب کرده بود، با حدنصاب ۳۳.۵۸ متر به عنوان بهترین رکورد شخصی اش به مقام نایب قهرمانی رسید و یک مدال نقره دیگر برای کاروان ایران کسب کرد.

همچنین حامد امیری به عنوان دارنده دو طلا و نقره در پارالمپیک های ۲۰۲۰ توکیو و ۲۰۱۶ ریو، در مسابقه امروز با رکورد ۲۸.۸۳ متر به مقام پنجم بسنده کرد و از کسب مدال باز ماند.

زندی از صعود به فینال باز ماند

رقابتهای تیراندازی با کمان چهارمین دوره بازیهای پاراآسیایی در کلاس w۱ در سایت تیراندازی مجموعه ورزشی فویانگ شهر هانگژو در حال برگزاری است.

محمدرضا زندی، تنها نماینده کشورمان در نیمه‌نهایی مسابقات پارا تیراندازی با کمان و در کلاس W۱، مقابل کمانداری از چین با نتیجه  ۱۳۷ بر ۱۳۶ شکست خورد و از صعود به فینال بازماند.

وی در دیدار رده بندی به مصاف نماینده ژاپن می‌رود.

ذاکر: یازده سانتیمتر با طلا فاصله داشتم

ظفر ذاکر پس از کسب مدال نقره در مسابقه پرتاب نیزه بازی‌های پاراآسیایی هانگژو اظهار کرد: امروز رکوردهای خوبی را به ثبت رساندم و توانستم رکورد شخصی‌ام را ۳.۵ متر ارتقاء بدهم ولی حریف هندی یازده سانتیمتر بیشتر پرتاب کرد که ما به آن اعتراض داریم، چون به نظرمان آن پرتاب خطا بود. با این وجود اگر اعتراض‌مان وارد نشود ، باز هم مدال نقره را در اختیار داریم. از مربی خوبم سیدمحسن شاهرخی تشکر می‌کنم که البته در این سفر همراه من نبود.

او درباره پیش‌بینی‌ عملکردش قبل از سفر به هانگژو و در پاسخ به این سوال که آیا از عملکردش در این بازی‌ها راضی است یا خیر، گفت: بله. من برای دو مدال آمده بودم که خدا را شکر آنها را به دست آوردم. نکته مهم اینکه اختلاف کمی با کسب مدال طلا داشتم. از عملکردم راضی‌ام ولی بدنم در روز مسابقه اول در پرتاب وزنه خیلی آماده نبود.

ذاکر درباره آماده‌سازی برای کسب سهمیه پارالمپیک گفت: باید با مربی‌ام مشورت کنم و ببینم چه برنامه‌ای برایم دارد تا بعد از آن نظرم را بگویم. در پایان از مربی، خانواده و همچنین سیدمهدی شاهرخی که در اینجا کمک زیادی به من کرد، تشکر می‌کنم.

1999