اهمیت یک پنالتی‌ که گرفته نشد؛ تفاضل گلِ خطرناک پرسپولیس

اهمیت یک پنالتی‌ که گرفته نشد؛ تفاضل گلِ خطرناک پرسپولیس

پایگاه خبری فوتبالی– آیا تصمیم عجیب داور بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان در نگرفتن خطای پنالتی روی نبیل باهویی، در آینده به ضرر پرسپولیس تمام خواهد شد؟

به گزارش فوتبالی، پرسپولیس شب گذشته موفق شد تیم استقلال تاجیکستان را با نتیجه دو بر صفر شکست بدهد و جایگاهش را در رده دوم جدول مستحکم‌تر کند. حالا با شکست الدحیل در بازی مقابل النصر به نظر می‌رسد رقابت اصلی برای صعود از گروه بین پرسپولیس و النصر باشد.

دیگر همه می‌دانند که به علت 40 تیمی و 10 گروهی شدن لیگ قهرمانان آسیا فقط تیم‌های اول گروه‌ها به صورت قطعی به مرحله حذفی صعود می‌کنند. از بین 10 تیمی هم که در گروه‌ها دوم می‌شوند فقط 6 تیم که نتایج بهتری گرفته‌اند به مرحله بعدی می‌روند. بنابراین تیم‌های دوم هم باید سعی کنند در امتیازگیری و ثبت تفاضل گل، بهتر از بقیه تیم‌های دوم گروههای دیگر عمل کنند.

در حال حاضر در جدول تیم‌های دوم گروه‌ها در منطقه غرب، نوف باخور ازبکستان با 7 امتیاز اول است. نسف قارشی ازبکستان و پرسپولیس هم با 6 امتیاز دوم و سوم هستند. نسف قارشی به دلیل این که تفاضل گلش یکی بیشتر از پرسپولیس است در رده دوم قرار گرفته است.

حالا شاید این مساله باعث شود اهمیت اتفاقی که در اواخر بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان افتاد بیشتر به چشم بیاید. در اواخر بازی نبیل باهویی در محوطه جریمه استقلال با خطای مدافع حریف متوقف شد

صحنه در نگاه اول خطا به نظر می‌رسید. داور هم با تماسی که از اتاق VAR گرفته شد رفت تا صحنه را دوباره بررسی کند. در تصاویری که روی گیرنده‌ها مشخص بود خطا خیلی واضح به نظر می‌رسید و شاید داور باید به مدافع حریف کارت زرد هم می‌داد.

در حالی که همه منتظر اعلام پنالتی بودند اما در تصمیمی عجیب و باورنکردنی داور عراقی اعلام کرد هیچ خطایی در این صحنه رخ نداده است. به این ترتیب پرسپولیس از رسیدن به گل سوم محروم شد.

حالا همین گلی که به ثمر نرسید باعث شده پرسپولیس به خاطر یک تفاضل گل کمتر نسبت به نسف قارشی در جدول تیم‌های دوم در رده سوم قرار بگیرد. هنوز البته برای مشخص شدن تیم‌های صعود کننده زود است و تغییرات زیادی در جدول صورت خواهد گرفت.

اما وضعیتی که الان در این جدول وجود دارد می‌تواند یک هشدار برای پرسپولیس باشد. در یک احتمال بدبینانه ممکن است در پایان بازی‌های گروهی، پرسپولیس به خاطر همین یک تفاضل گل کمتر، در رده چهارم قرار بگیرد و این یعنی حذف در مرحله گروهی!

بنابراین پرسپولیس باید سعی کند علاوه بر امتیازگیری بهتر، تفاضل گل بهتری را هم برای خودش ایجاد کند تا بتواند جلوی فاجعه احتمالی حذف به خاطر تفاضل گل را بگیرد. فاجعه‌ای که در صورت رخ دادن، داور عراقی بازیِ پرسپولیس و استقلال تاجیکستان نقش اول آن خواهد بود!

1359