بررسی منطقی جدول گروه D؛ چرا نساجی شانس صعود ندارد؟

بررسی منطقی جدول گروه D؛ چرا نساجی شانس صعود ندارد؟

پایگاه خبری فوتبالی – با نتایجی که در پایان دور رفت مسابقات گروه D رقم خورده می‌توانیم نساجی را به صورت قطعی حذف شده بدانیم. مگر این که چند معجزه در دور برگشت رخ بدهد.

به گزارش فوتبالی، تیم نساجی مازندران شب گذشته در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه دو بر یک مغلوب تیم نوف باخور ازبکستان شد. این نتیجه در حالی به دست آمد که نساجی تا دقیقه 74 با یک گل در زمین حریف پیش بود.

اما یک تعویض اجباری در نیمه اول و اخراج صابر حردانی در اوایل نیمه دوم باعث شد تیم ازبک در نیمه دوم سراپا حمله شود و در نهایت با زدن گل دوم در وقت‌های تلف شده به پیروزی برسد.

نساجی با این نتیجه 3 امتیازی ماند و در همان رده سوم جدول ایستاد. رده‌ای که قطعا باعث حذف این تیم در مرحله گروهی خواهد شد. با توجه به این که فقط 3 تیم از تیم‌های دوم گروه‌ها در مناطق شرق و غرب به مرحله حذفی صعود می‌کنند حتی دوم شدن هم تضمینی برای صعود نیست.

اما نکته این است که به نظر می‌رسد نساجی حتی شانسی برای دوم شدن هم ندارد و از حالا باید این تیم را حذف شده بدانیم. البته که از نظر ریاضی این تیم الان شانس صدرنشینی در گروه را هم دارد اما منطق می‌گوید شاگردان سید مهدی رحمتی با درصد بالایی باید قید دوم شدن را هم بزنند.

در حال حاضر الهلال عربستان و نوف باخور ازبکستان با 7 امتیاز در رده‌های اول و دوم هستند. هر تیم 3 بازی دیگر در مرحله گروهی خواهند داشت. اگر پیروزی مقابل مومبای سیتی و شکست مقابل الهلال در عربستان را قطعی بدانیم نساجی دستکم به 6 امتیاز خواهد رسید.

از طرفی به نظر می‌رسد نوف باخور و الهلال هم تیم هندی را شکست خواهند داد. این یعنی الهلال از 5 بازی 13 امتیاز می‌گیرد و نساجی شانسی برای صدرنشینی نخواهد داشت. نوف باخور هم با پیروزی مقابل تیم هندی به امتیاز 10 می‌رسد. در این صورت نساجی اگر در بازی برگشت نوف باخور را هم شکست بدهد در بهترین حالت 9 امتیازی می‌شود و باز هم پایین‌تر از نوف باخور در رده سوم قرار می‌گیرد.

البته که این پیش‌بینی‌ها نمی‌تواند به کلی درست از آب دربیاید. اما اساس این فرضیه‌ها نتایجی است که تا پایان دور رفت به دست آمده است. اما در فوتبال همیشه امکان وقوع شگفتی و معجزه وجود دارد.

1359