استراليا بيست و ششمين حريف ملى فوتبال زنان؛ نگاهى به سابقه تقابل ايران و همگروهى هايش

استراليا بيست و ششمين حريف ملى فوتبال زنان؛ نگاهى به سابقه تقابل ايران و همگروهى هايش

پايگاه خبرى فوتبالى- تيم ملى فوتبال زنان ايران، از حدود سه روز ديگر بايد به مصاف حريفان خود در مقدماتى المپيك ٢٠٢٤ پاريس برود.

به گزارش فوتبالى، روز پنجشنبه، ٤ آبان، سوت آغاز مرحله دوم انتخابى المپيك، براى تيم ملى فوتبال زنان ايران در مقابل استراليا به صدا در مى آيد.

استراليا؛ اولين تقابل با كانگوروها

اولين ديدار ايران در انتخابى المپيك مقابل استرالياست. حريف قدرتمندى كه تا كنون در رده بزرگسالان با ايران تقابلى نداشته است و فقط يك بار در رده جوانان با يكديگر رو به رو شده اند كه استراليا با ٣ گل ايران را شكست داد.

فيليپين؛ پيروز مطلق تقابل ها

ايران و فيليپين دو بار با هم رو به رو شده اند. اولين بار در مقدماتى جام ملت هاى آسياى ٢٠١٤، ايران و فيليپين به مصاف هم رفتند كه فيليپينى ها با ٦ گل پيروز شدند. ايران و فيليپين يك بار هم در مقدماتى المپيك ٢٠٢٠ به مصاف هم رفتند و اين بار هم فيليپين با ٢ گل ايران را شكست داد تا هر دو ديدارشان به نفع فيليپينى ها پايان يافته باشد.

چين تايپه؛ ياد آور يك روز كرونايى

فوتبال زنان ايران و چين تايپه چهار بار با هم ديدار كرده اند. در اين چهار ديدار، يك بار برترى سهم ايران بوده است و ٣ بار هم تايپه اى ها پيروز شده اند. 

تنها برد ايران مقابل چين تايپه در سال ٢٠٠٨ و مقدماتى جام ملت هاى آسيا بود. در آن ديدار هدايت تيم ملى فوتبال زنان را شهرزاد مظفر بر عهده داشت و ايران با نتيجه ٣-٢ پيروز شد. ايران و تايپه در مقدماتى المپيك ريو هم گروه شدند كه چين تايپه يك بر صفر پيروز شد. در مقدماتى المپيك ٢٠٢٠ باز هم دو تيم در يك گروه قرار داشتند و باز هم چين تايپه و با نتيجه ٤ بر يك پيروز شد. آخرين تقابل دو تيم هم در جام ملت هاى آسيا بود. روزى كه ٦ بازيكن ايران، كرونايشان مثبت شد و تيم ملى ايران با ٥ گل مقابل تايپه شكست خورد. 

٦٠٠١