خبرهای کوتاه از فوتبال کشورهای عربی

خبرهای کوتاه از فوتبال کشورهای عربی

پایگاه خبری فوتبالی- این روزها در کنار برگزاری مسابقات باشگاهی در کشورهای مختلف عربی، برنامه های آماده سازی برای تیم های ملی در رده های مختلف سنی هم دنبال می شود. 

به گزارش فوتبالی،  مسابقات جدید «سوپرلیگ آفریقا»  رویداد دیگری است که  بعدها تاثیرش در آینده فوتبال باشگاهی جهان مشخص خواهد شد. 

  • تیم ملی جوانان اردن که برای برپایی یک اردوی آماده سازی به ترکیه سفر کرده بود،  با یک تساوی ۲-۲  و یک پیروزی ۲ بر یک برابر آلانیا اسپور و برد ۴ بر یک مقابل آنتالیا اسپور به کار خود پایان داد. 

این تیم ماه آینده در شهر امان دو بازی دوستانه برابر تیم ملی لبنان برگزار خواهد کرد. 

• با تصمیم فدراسیون کشورهای غرب آسیا، چهارمین دوره مسابقات نوجوانان دختر غرب آسیا به جای لبنان در اردن برگزار خواهد شد. این مسابقات با شرکت پنج تیم طی روزهای ۱۴ تا ۲۶ آبان برگزار خواهد شد. 

• بنابر اعلام باشگاه الفیصلی اردن، "مهدی خلیل" دروازه بان لبنانی این باشگاه به دلیل مصدومیت در بازی این هفته برابر السد قطر در مسابقات لیگ قهرمانان باشگاههای آسیا حضور نخواهد داشت. 

• با اعلام "نجاح رحم" رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال عراق، فصل جدید مسابقات لیگ باشگاههای این کشور با استفاده از فناوری «وی ای آر» برگزار خواهد شد. 

•  مسابقات جدید «سوپر لیگ آفریقا» از روز جمعه با حضور "جیانی اینفانتینو" رییس فیفا و " آرسن ونگر" مربی مطرح فوتبال فرانسه و رییس کنونی کمیته توسعه فیفا در تانزانیا به شکل رسمی شروع شد. در اولین بازی این مسابقات، جدال تیم های سیمبا تانزانیا و الاهلی مصر با تساوی ۲-۲ به پایان رسید. 

•  کنفدراسیون فوتبال آسیا،، درخواست فلسطین برای برگزاری بازیهای خانگی خود درچارچوب انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در الجزائر را رد کرد. علت نپذیرفتن این درخواست از سوی «ای اف سی» خارج از قاره آسیا بودن الجزائر اعلام شده است. 

•  بنابر اعلام "عصام الشرعی" مربی تیم ملی امید مراکش، این تیم قبل از شرکت در بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس ۱۰ بازی دوستانه انجام خواهد داد. 

۱۹۷۹