اسطوره منچستریونایتد و تیم ملی انگلیس درگذشت

اسطوره منچستریونایتد و تیم ملی انگلیس درگذشت

پایگاه خبری فوتبالی - سر بابی چارلتون اسطوره منچستریونایتد و تیم ملی انگلیس که نقشی کلیدی در قهرمانی تیم ملی کشورش در جام جهانی 1966 ایفا کرده بود، در سن 86 سالگی درگذشت.

به گزارش فوتبالی، چارلتون 106 بازی برای انگلیس و 49 بازی ملی در کارنامه اش داشت که در دوران فوتبالش از هر دو حیث رکورد دار بود. او در هفده سال حضورش در یونایتد توانست سه قهرمانی لیگ ، یک قهرمانی جام باشگاه های اروپا و یک قهرمانی جام حذفی کسب کند. 

خانواده چارلتون اعلام کرده اند که او در ساعات آغازین صبح امروز در آرامش درگذشته است.  در نوامبر 2020 اعلام شده بود که چارلتون به فراموشی مبتلا شده است. او آخرین لحظات عمرش را در کنار خانواده اش سپری کرد. خانواده او در بیانیه ای از همه افرادی که از بابی مراقبت کرده بودند و همچنین افرادی که از او حمایت کردند و دوستش داشتند، تشکر کردند و در بیانیه خود نوشته اند:" خواستار حفظ حریم شخصی خانواده در این لحظات هستیم."

باشگاه یونایتد نیز در بیانیه یادبود خود برای چارلتون نوشته است :" او یکی از محبوب ترین و بزرگ ترین بازیکنان تاریخ باشگاه ماست. سر بابی برای خیلی ها یک قهرمان بود، نه فقط در منچستر یا بریتانیا بلکه در هر جایی که در دنیا فوتبال برگزار می شود. او به خاطر اخلاقمداری و شخصیت فوق العاده اش در کنار توانایی های بی نظیر فوتبالش شناخته می شد. سر بابی همیشه در بازی فوتبال به عنوان یک غول در یادها می ماند."

4125