آمار جالب مهاجم اسبق استقلال؛ بهترین گلزن سوپرلیگ ترکیه

آمار جالب مهاجم اسبق استقلال؛ بهترین گلزن سوپرلیگ ترکیه

پایگاه خبری فوتبالی- جدول گلزنان سوپرلیگ ترکیه، یک نکته مهم دارد.

به گزارش فوتبالی، سه گلزن برتر سوپرلیگ ترکیه تا اینجای فصل حاوی نامهای آشنایی برای فوتبالدوستان ایرانی است با این تفاوت که یکی از این سه نفر، سابقه بازی در فوتبال ایران و استقلال را دارد.

مامه تیام که در نیم‌فصل حضورش در استقلال، در 13 مسابقه برای آبی‌ها 12 گل زده بود، ستاره بی‌چون‌و‌چرای کایسری اسپور در این فصل محسوب می‌شود.  او در این فصل برای قرمز و زردها در 9 مسابقه سوپرلیگ ترکیه به میدان رفته و توانسته 8 بار دروازه رقبای این تیم را باز کند. 

تیام در مسابقه امروز تیمش با ریزه اسپور زننده هر 3 گل تیمش بود تا هم هر 3 امتیاز این مسابقه خانگی را برای تیمش به ارمغان بیاورد و هم در جدول گلزنان سوپرلیگ ترکیه بالاتر از ایکاردی و ادین ژکو ببیند. البته ایکاردی آماری مشابه تیام دارد اما ژکو، 6 گل زده است. در هر حال استقلالی ها بعد از پنج سال، هر وقت نام تیام با گلزنی هایش مطرح می شود، حسرت می خورند که چرا تیام فقط نیم فصل برای استقلال بازی کرد و چرا بیشتر از نیم فصل مهاجم استقلال نبود. البته استقلالی ها از قبل تیام درآمدزایی کردند. او با پیوستن به عجمان، از یک ترانسفر به استقلال پول رساند. 

بد نیست اشاره‌ای به آمار مهاجم اسبق استقلال در تیم مجید حسینی و علی کریمی داشته باشیم. او 66 بازی، 28 گل زده و 9 پاس گل داده است.

9098