برتری لیورپول در دربی مرسی ساید

برتری لیورپول در دربی مرسی ساید

پایگاه خبری فوتبالی- هفته نهم رقابت های لیگ برتر انگلیس با برتری لیورپول مقابل اورتون در دربی مرسی ساید آغاز شد.

به گزارش فوتبالی ، دو تیم فوتبال لیورپول و اورتون آغاز کننده هفته نهم رقابت های لیگ برتر انگلیس بودند. این دیدار که در ورزشگاه آنفیلد و به قضاوت کریگ پاوسن برگزار شد در نیمه اول تحت تاثیر اخراج بازیکن باتجربه اورتون یعنی اشلی یانگ این قرار گرفت. این بازیکن ۳۷ ساله که در ابتدای فصل با قراردادی آزاد از استون ویلا به اورتون پیوسته بود دو کارت زرد در فاصله کمتر از ۱۵ دقیقه دریافت کرد تا در دقیقه ۳۷ تیم‌ خود را ۱۰ نفره کند. نیمه اول این دیدار علی رغم حملات زیاد تیم میزبان یعنی لیورپول با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در نیمه دوم این دیدار فشار حملات شاگردان یورگن کلوپ ادامه پیدا کرد و تیم شان دایج در زمین حریف و بخاطر ۱۰ نفره بودن فقط مجبور به دفاع بودند و تا دقیقه ۷۵ هم این مقاومت تیم مهمان ادامه پیدا کرد اما در دقیقه ۷۵ به دنبال خطای مایکل کین بر روی لوئیس دیاز در داخل محوطه جریمه داور نقطه پنالتی را نشان داد و لیورپول توسط محمد صلاح به گل اول خود رسید. در ثانیه های پایانی و در یک ضد حمله سریع روی پاس داروین نونیز محمد صلاح گل دوم خود را نیز به ثمر رساند تا این دیدار با ۲ گل به سود لیورپول به پایان برسد. 

لیورپول با این برد ۲۰ امتیازی شد و همراه تاتنهام و آرسنال دو تیم دیگر ۲۰ امتیازی جدول  به علت تفاضل گل بهتر در صدر جدول قرار بگیرد و اورتون نیز با ۷ امیتاز در رده ۱۶ ام جدول باقی ماند.

۱۰۰۹