نگاهى به حريفان ايران در مقدماتى المپيك

نگاهى به حريفان ايران در مقدماتى المپيك

پايگاه خبرى فوتبالى- تيم ملى فوتبال زنان ايران، از چهارم آبان ماه، كار خود را در مقدماتى المپيك آغاز مى كند.

به گزارش فوتبالى، مرحله دوم مسابقات انتخابى المپيك ٢٠٢٤ پاريس از چهارم آبان ماه آغاز مى شود. تيم ملى فوتبال زنان ايران در اين مسابقات با تيم هاى استراليا، چين تايپه و فيليپين همگروه است. در اينجا نگاهى به رقباى ايران در اين مرحله از مسابقات مى اندازيم.

استراليا؛ شروعى سخت با تيم چهارم دنيا

فوتبال زنان ايران در اولين ديدارشان بايد به مصاف استراليا بروند. استراليا در جام جهانى رتبه چهارم را كسب كرد و در رده بندى فيفا هم رتبه يازدهم دنيا را در اختيار دارد. استراليا با دو جين ستاره تراز اول دنيا از جمله، كر، راسو، فولر، كارپنتر و خيلى از بازيكنان خوب، در اين رقابت ها شركت كرده است. شايد يكى از سخت ترين روزهاى فوتبال زنان ايران، بازى مقابل استراليا باشد.

چين تايپه؛ ياد آور روز تلخ فوتبال زنان

دومين ديدار ايران در انتخابى المپيك مقابل چين تايپه است. تيمى كه يكى از خاطرات بد را در جام ملت هاى آسيا براى زنان ايران به جا گذاشت و با پنج گل ايران را شكست داد. تايپه در حال حاضر در رده ٣٨ جهان قرار دارد. كاپيتان آنها تينگ چى است كه در كنار، يو يى يون، سو يو سوان و لى سيو چين از جمله بازيكنان خوب اين تيم محسوب مى شوند. تايپه در آخرين ديدار رسمى اش، ٢ بر يك مقابل ازبكستان شكست خورد. ايران و تايپه هفتم آبان به مصاف هم مى روند.

فيليپين؛ به رتبه اش توجه نكنيد

آخرين حريف ايران در مقدماتى المپيك، فيليپين است كه روز دهم آبان با ايران ديدار مى كند.

فيليپين در حال حاضر، رده ٤٤ رنكينگ فيفا را در اختيار دارد. آنها يكى از شگفتى هاى جام جهانى را هم رقم زدند و نيوزلند ميزبان را با يك گل شكست دادند. هر چند با شكست ٢ بر صفر مقابل سوييس و ٦ بر صفر مقابل نروژ نتوانستند از گروه صعود كنند. فيليپين چند روز قبل مقابل ژاپن ٨ بر يك شكست خورد و از بازى هاى آسيايى حذف شد. 

بولدن، رينا بونتا، فلانيگان و آنيس از جمله ستاره هاى فيليپين محسوب مى شوند.

٦٠٠١