رکورد شگفت‌انگیزِ پرسپولیسِ یحیی؛ 16 برد در 18 بازی!

رکورد شگفت‌انگیزِ پرسپولیسِ یحیی؛ 16 برد در 18 بازی!

پایگاه خبری فوتبالی – تا اینجای سال 1402 فقط النصر عربستان و ذوب آهن اصفهان مقابل پرسپولیس شکست نخوردند.

به گزارش فوتبالی، شب گذشته پرسپولیس موفق شد در یک بازی حساس خارج از خانه با نتیجه 3 بر یک تیم پیکان را شکست بدهد و به پنجمین برد این فصل دست پیدا کند.

با این برد پرسپولیس 15 امتیازی شد و یک بار دیگر به صدر جدول رسید. البته پرسپولیس 16 امتیازی بود اما با حکم کمیته انضباطی یک امتیاز از این تیم کسر شده است.

مرور بازی‌های پرسپولیس در سال 1402 ما را با یک آمار شگفت‌انگیز مواجه می‌کند. پرسپولیس در سال 1402 با هدایت یحیی گل‌محمدی 18 بازی انجام داده است که 16 تا از این بازی‌ها را با برد تمام کرده است! یعنی تقریبا 89 درصد بازی‌هایش را در سال 1402 برده است.

پرسپولیس سال 1402 را با پیروزی مس رفسنجان در هفته بیست و چهارم لیگ گذشته آغاز کرد. پس از آن هم ملوان، مس کرمان و استقلال را شکست داد. پیروزی بر گل‌گهر سیرجان در جام حذفی برد بعدی شاگردان یحیی بود.

پس از آن بازی پرسپولیس دوباره به لیگ برگشت و با شکست دادن پیکان، گل‌گهر و نساجی به قهرمانی لیگ برتر رسید. قرمزهای پایتخت سپس با شکست دادن هوادار و استقلال جام حذفی را هم فتح کردند.

با شروع فصل جدید پرسپولیس موفق شد آلومینیوم اراک و تراکتور تبریز را هم شکست بدهد و به دوازدهمین برد متوالی در لیگ و جام حذفی برسد. اما نوار بردهای پرسپولیس با تساوی مقابل ذوب آهن در هفته سوم لیگ پاره شد.

پس از این تساوی پرسپولیس فولاد را در لیگ شکست داد. اما با شروع فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس بالاخره شکست خورد. النصر عربستان با همه ستاره‌هایش به تهران آمد و اولین شکست سال 1402 را به پرسپولیس تحمیل کرد.

بعد از این شکست پرسپولیس موفق شد الدحیل را در لیگ قهرمانان و سپس گل‌گهر و پیکان را در لیگ شکست بدهد. در واقع پرسپولیس در 18 بازی که در سال 1402 انجام داده فقط یک شکست مقابل النصر و یک تساوی مقابل ذوب آهن داشته و بقیه بازی‌ها را برده است.

این آمار برای پرسپولیس و یحیی گل‌محمدی یک موفقیت فوق‌العاده محسوب می‌شود و می‌تواند برای این تیم، سرمربی‌اش و هوادارانش غرورآمیز باشد.

1359