گزارش ویژه/ یک روز تاریخی در فوتبال پاکستان

گزارش ویژه/ یک روز تاریخی در فوتبال پاکستان

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی پاکستان که در رتبه ۱۹۷ رده بندی فیفا قرار دارد با برد تاریخی یک بر صفر برابر کامبوج در مرحله اول انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ توانست برای اولین بار به مرحله دوم انتخابی جام جهانی صعود کند.

به گزارش فوتبالی، دیدار برگشت تیم های ملی پاکستان و کامبوج  بعدازظهر دیروز در ورزشگاه «جناح» در شهر اسلام آباد در شرایطی انجام شد که مسابقه رفت دو تیم هفته قبل در شهر پنوم پن با تساوی بدون گل به پایان رسیده بود. 

تیم ملی پاکستان که پیش از این هیچگاه در یک بازی از مسابقات مقدماتی جام جهانی برنده نشده بود، با هدایت "استفان کنستانت" مربی انگلیسی که سابقه هدایت تیم های ملی نپال و هند را در کارنامه دارد، در بازی دیروز برخلاف مسابقات قبلی، درکارهای دفاعی منظم و با برنامه نشان داد و توانست با تک گل دقیقه ۶۷ "هارون حمید"  کامبوج را مغلوب کند.

این مسابقه درحالی انجام شد که تا چند هفته قبل از این بازی میزبانی پاکستان از این بازی در اسلام آباد به دلیل امکانات ضعیف ورزشگاه جناح قطعی نبود ساعت برگزاری بازی هم به دلیل عدم وجود نورافکن های مناسب  از ۱۶ به ۱۴ به وقت محلی تغییر کرد. 

تیم ملی پاکستان قبل از بازی دیروز آخرین بار سال در سال ۲۰۱۱ در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ میزبان بنگلادش بود و در دو دوره قبلی  جام جهانی به دلیل نبود امکانات، از میزبانی محروم شده بود.

رقابت تیم های پاکستان و کامبوج درحالی انجام شد که تمام رسانه های ورزشی پاکستان تمرکز خود را روی جام جهانی کریکت در هند قرارداده اند و بازی دیروز تیم ملی این کشور را جدی نگرفتند. این مسابقه حتی از طریق شبکه های تلویزیونی ورزشی در پاکستان هم پخش نشد و تنها تلویزیون کامبوج اقدام به پخش مستقیم بازی کرد.

فدراسیون فوتبال پاکستان هم که هم اکنون از طریق «کمیته عادی سازی» اداره می شود،  وضعیت مناسبی ندارد و حتی در ماه های گذشته کشمکش هایی هم با کمیته ملی المپیک این کشور داشت. علیرغم خلق این موفقیت تاریخی، چالش مهم پاکستانی ها از دیروز، فراهم کردن شرایط میزبانی از حریفان در مرحله دوم  انتخابی جام جهانی است.

پاکستان با عبور از سد کامبوج باید در گروه ۷ مرحله دوم انتخابی جام جهانی در قاره آسیا با تیم های عربستان، اردن و تاجیکستان رقابت کند و اگرچه بخت کمی برای صعود به مرحله سوم خواهد داشت اما در عین حال می تواند از همین مسیر بخت خود را برای صعود به مرحله نهایی جام ملتهای آسیا در سال ۲۰۲۷ آزمایش کند. 

۱۹۷۹