خاطره بازی جووانی سیمئونه با بازی آرژانتین و انگلیس

خاطره بازی جووانی سیمئونه با بازی آرژانتین و انگلیس

پایگاه خبری فوتبالی- پسر کاپیتان سابق آرژانتین دیگو سیمئونه نسبت به بازی معروف آرژانتین در مقابل انگلیس در جام جهانی ۱۹۹۸ واکنش نشان داد.

به گزارش فوتبالی ، دیگو سیمئونه ۵۳ ساله در سال ۱۹۸۸ اولین بازی خود را برای تیم ملی آرژانتین انجام داد و ۱۰۶ بار پیراهن تیم ملی آرژانتین را به تن کرد. اما جام جهانی ۱۹۹۸ و درگیری با دیوید بکهام به دشمنی او با هواداران هواداران انگلیس تبدیل شد. هنگامی که سه شیرها در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف آرژانتین رفتند، بکهام با ضربه زدن به سیمئونه خطای او را تلافی کرد. اسطوره انگلیس پس از این صحنه با کارت قرمز مستقیم اخراج شد و دیگو سیمئونه در سال های بعد اعتراف کرد که در واکنش خود اغراق کرده و یک مصدومیت را شبیه سازی کرده تا او را اخراج کند. سیمئونه در سال ۲۰۰۶ از فوتبال بازنشسته شد و به دنبال مربیگری رفت. او قبل از اینکه در سال ۲۰۱۱ سرمربی اتلتیکو مادرید شود، هدایت باشگاه راسینگ، استودیانتس، ریورپلاته، سن لورنزو و کاتانیا را بر عهده گرفت.

حال پسر او یعنی جیووانی که بازیکن فعلی باشگاه ناپولی است نسبت به آن بازی معروف واکنش نشان داد. سیمئونه کوچک درباره آن بازی معروف گفت:" همیشه بازی آرژانتین در مقابل انگلیس از خاطره انگیز ترین دیدارهایی بود که تصویر آن را به یاد دارم. درست است که در آن بازی پدر من آن حرکت عجیب را انجام داد ولی فوتبال حرفه ای همین است و ممکن است این اتفاق برای هر بازیکن دیگری نیز رخ دهد. بکهام بازیکن بزرگی بود و اخراجش در آن صحنه باعث شد تا در نهایت انگلیس آن بازی را واگذار کند و تیم ما به مرحله بعدی برود و بابت این اتفاق در دوران کودکی خود خاطرات خوبی را به یاد دارم."

۱۰۰۹