روند ترسناک سامورایی‌ها ادامه دارد؛ ششمین برد متوالی در بازی‌های تدارکاتی

روند ترسناک سامورایی‌ها ادامه دارد؛ ششمین برد متوالی در بازی‌های تدارکاتی

پایگاه خبری فوتبالی – ژاپن در حالی تونس را با دو گل شکست داد که بازیکنان این اجازه ندادند تونس حتی یک شوت در چهارچوب داشته باشد! 

به گزارش فوتبالی، تیم ملی فوتبال ژاپن ساعتی پیش موفق شد در یک بازی تدارکاتی و دوستانه تیم ملی تونس را با نتیجه دو بر صفر شکست بدهد. کیوگو فوروهاشی و جونیا ایتو در دقایق 43 و 69 گل‌های ژاپن را وارد دروازه تونس کردند.

پیروزی بر تونس ششمین پیروزی متوالی سامورایی‌ها در بازی‌های ملی بود. البته همه این بازی‌ها تدارکاتی بودند اما در مقابل تیم‌هایی از قاره‌های آمریکای شمالی و جنوبی، اروپا و آفریقا به دست آمده است.

ژاپن در بازی قبلی مقابل کانادا که چند روز پیش برگزار شد هم با نتیجه 4 بر یک به پیروزی رسیده بود. در آن بازی توپ و زمین بیشتر در اختیار کانادا بود هرچند در ایجاد موقعیت ژاپنی‌ها بهتر بودند.

اما در بازی امروز ژاپن در همه فاکتورها برتری واضحی مقابل تونس داشت. مالکیت 60 درصدی در مقابل مالکیت 40 درصدیِ تونس و البته 87 درصد دقت پاس در مقابل 80 درصد دقت پاس تونسی‌ها فقط دو مورد از برتری سامورایی‌ها در این بازی بود.

برتری ژاپن در این بازی به شکلی بود که تونس نتوانست حتی یک شوت در چهارچوب دروازه ژاپن بزند. تونسی‌ها کلا 4 شوت زدند که هر 4 شوت خارج از چهارچوب بود. در مقابل ژاپن 17 شوت زد که 4 تا در چهارچوب بود و دوتا از این شوت‌ها گل شد.

تونس البته تیم ضعیفی نیست. آنها تیم رده 29 رنکینگ فیفا هستند اما چند روز پیش در بازی تدارکاتی با کره جنوبی هم با 4 گل مغلوب شده بودند.

ژاپن با این برد به روند خوب و فوق‌العاده خودش ادامه داد. آنها در 6 بازی اخیرشان 6 برد، 24 گل زده و 5 گل زده ثبت کرده‌اند. ضمن این که بالاخره موفق شدند بعد از 4 بازی کلین شیت کنند.

سامورایی‌ها با این برد نشان دادند همچنان آماده‌ترین قاره کهن هستند و آسیا باید این تیم را مدعی اصلی فتح جام‌ملت‌های آسیا بداند.

1359