داستان کی‌روش و ضربات پنالتی؛ کاش امشب هم بدشانس باشد!

داستان کی‌روش و ضربات پنالتی؛ کاش امشب هم بدشانس باشد!

پایگاه خبری فوتبالی – تیم‌‌های کی‌روش در سال‌های اخیر در ضربات پنالتی خوب عمل نکرده‌‌اند. اما پیروزی قطر در ضربات پنالتی مقابل عراق یکی از معدود اتفاقات خوب برای این مربی در این ضربات مرگبار بوده است.

به گزارش فوتبالی، ضربات پنالتی در مسابقات فوتبال بدون شک یکی از هیجان‌انگیزترین و پراسترس‌ترین دقایق را برای فوتبالدوستان خلق می‌کند. البته این لحظات اغلب در ذهن فوتبالدوستان هم باقی می‌ماند.

هر مربی و بازیکنی بارها و بارها این لحظات را تجربه کرده است و خاطرات تلخ و شیرینی را در ذهن دارد. اما اگر از علاقمندان به فوتبال در ایران بپرسند از ضربات پنالتی و کارلوس کی‌روش چه چیزی به یاد دارند همه به یاد روز 3 بهمن 1393 می‌افتند.

آن روز دو تیم ایران و عراق در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا در ورزشگاه کانبرای استرالیا مقابل هم قرار گرفتند. بازی هیجان‌انگیز دو تیم در پایان 120 دقیقه با تساوی 3 بر 3 به ضربات پنالتی کشیده شد.

ایران با هدایت کارلوس کی‌روش امید زیادی برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا داشت اما از دست رفتن دو ضربه پنالتی توسط احسان حاج‌صفی و وحید امیری باعث شد عراق به برتری 7 بر 6 برسد و ایران حذف شود.

این یکی از تلخ‌ترین داستان‌های ضربات پنالتی برای ایرانی‌ها بود. کی‌روش از آن روز به عنوان یکی از بدترین روزهای عمرش یاد کرده است اما نکته عجیب این که سرمربی سابق تیم ملی ایران بعدها هم چندبار این طعم تلخ را در تیم‌های دیگر چشید. 

او با تیم ملی مصر دو بار در ضربات پنالتی به سنگال باخت. آن هم در دو مسابقه بسیار مهم که یکی از آنها قهرمانی در جام ملت‌های آفریقا را از مصری‌ها گرفت و دیگری مصر را از صعود به جام‌جهانی قطر محروم کرد. کمی پیش‌تر کی‌روش که از ایران به کلمبیا رفته بود با تیم ملی کلمبیا مقابل شیلی در ضربات پنالتی شکست خورد و از کوپا آمه‌ریکا حذف شد. 

اما آخرین داستان او با ضربات پنالتی پایان خوشی داشت. دوشنبه همین هفته و قبل از بازی ایران و اردن در تورنمنت چهارجانبه اردن، تیم ملی قطر با هدایت کارلوس کی‌روش در مقابل تیم ملی عراق قرار گرفت.

بازی دو تیم در پایان وقت عادی و وقت‌های اضافه با تساوی بدون گل به پایان رسید و به ضربات پنالتی رفت. تیم کی‌روش البته این بار هم در ضربات پنالتی خیلی خوب عمل نکرد اما تیم روبرو اشتباهاتش بیشتر بود. عراق با خراب کردن 3 پنالتی باعث شد قطر که دو پنالتی را از دست داده بود پیروز شود و به فینال برسد.

حالا امشب تیم‌های ملی ایران و قطر در فینال با هم بازی خواهند کرد. این اولین رویارویی کی‌روش با تیم ملی ایران است. با توجه به قدرت دو تیم احتمال تساوی و رفتن مسابقه به ضربات پنالتی وجود دارد. اینجاست که باید منتظر ماند و دید کی‌روش این بار چه ماجرایی با ضربات پنالتی خواهد داشت.

1359