جمله عجیب هوشنگ نصیرزاده: پرداخت مالیات بازیکن خارجی، مشکلی ندارد!

جمله عجیب هوشنگ نصیرزاده: پرداخت مالیات بازیکن خارجی، مشکلی ندارد!

پایگاه خبری فوتبالی- مصاحبه امروز مدیرعامل باشگاه تراکتور یک نکته بسیار مهم دارد. اینکه طبق ادعای هوشنگ نصیرزاده، پرداخت مالیات بازیکن خارجی توسط باشگاهشان، ایراد قانونی ندارد!

به گزارش فوتبالی، بحث کسر یک امتیاز از پرسپولیس و اعتراض باشگاه به این حکم حسابی هواداران این تیم را نگران کرده است. مشخص نیست که پرسپولیس می‌تواند حقانیت خود را در مورد بحث مالیات گولسیانی اثبات کند یا نه و با توجه به اینکه از سپاهان هم 4 امتیاز کم شده، احتمال بازگشت یک امتیاز پرسپولیس هم بالا نیست.

در روزهایی که پرسپولسی‌ها با این پرونده سخت و البته مهم درگیر هستند و امروز به رای کمیته انضباطی اعتراض کردند، مدیرعامل تراکتور در بخشی از مصاحبه‌اش در مورد این که تراکتور هم مالیات بازیکنان خارجی‌اش را پرداخت کرده یا نه به صراحت اعلام می‌کند که پرداخت مالیات بازیکن خارجی ایرادی ندارد:" این بحث در کارگروه مطرح شد که تمام بازیکنان خارجی در ایران، خالص قرارداد می‌بندند. وقتی هم می‌خواهند کشور را ترک کنند، باید مالیات‌شان را داده باشند. حتی اگر مسابقات تمام شود، تا زمان محاسبه مالیات که امکان دارد چند ماه طول بکشد، باید در ایران بمانند. به همین دلیل وقتی با باشگاه‌های ایرانی قرارداد می‌بندند، از واژه‌ نت استفاده می‌کنند. باشگاه‌ها فقط نباید مالیات بازیکن ایرانی را پرداخت کنند."

 براساس صحبت‌های نصیرزاده که قطعا به مسائل حقوقی بسیار آشناست فقط بحث پرداخت مالیات بازیکن ایرانی ایراد دارد. البته این ادعای هوشنگ نصیرزاده است و شاید چون باشگاه تراکتور هم در حال حاضر از باشگاههایی است که ممکن است با کسر امتیاز و حکم کمیته انضباطی مواجه شود، او چنین جملاتی به کار برده است. 

تحلیل نصیرزاده درباره این موضوع را بخوانید:" باشگاه‌ها می‌توانند مالیات بازیکن خارجی را تقبل کرده و آن را روی بودجه بیاورند نه اینکه بگویند اصلا نمی‌توانید پرداخت کنید. به نظر من باشگاه پرسپولیس درمورد گولسیانی خوب دفاع نکرد اما شاید موضوع دیگری هم در این پرونده بوده است."

پاسخ نصیرزاده نشان می دهد که تخلفات باشگاه پرسپولیس بیش از مساله گولسیانی بوده است. البته این خودرو و منزل بازیکن خارجی توسط باشگاه پرسپولیس تامین شده و این علاوه بر مالیات بوده است. ضمن اینکه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال هم حکمش بر این اساس صادر شده که پرسپولیس در نهایت بیشتر از سقف هزینه کرده است. البته این هزینه زیاد بیشتر از سقف نبوده است چون اگر خیلی بیشتر بود، مثل سپاهان امتیازهای بیشتری از پرسپولیس کم می شد.

4326