آسیب‌شناسی عملکرد دفاعی تیم ملی توسط محمد نصرتی

آسیب‌شناسی عملکرد دفاعی تیم ملی توسط محمد نصرتی

پایگاه خبری فوتبالی- محمد نصرتی هم مانند اکثر کارشناسان و هواداران اعتقاد دارد که ضعف‌های دفاعی تیم ملی مقابل اردن نگران‌کننده بوده است.

به گزارش فوتبالی، آشکار شدن ضعف‌های دفاعی تیم ملی در بازی برابر اردن، با وجود پیروزی تیم ملی نگرانی‌ها را نسبت به عملکرد این تیم در جام ملت‌ها افزایش داد.

 مدت‌ها بود که با نگرانی‌های دفاعی در تیم ملی خداحافظی کرده بودیم اما حالا در آستانه بازی با قدرت‌های آسیایی باید از حفره‌هایی که بعد از سال‌ها مجددا سرباز کرده‌اند بترسیم. امیرقلعه‌نویی در مصاحبه بعد از بازی با اردن هم به این اشکالات اشاره کرده و وعده برطرف کردن آن‌ها را داده است. 

حالا می‌خواهیم از یکی از مدافعان سابق تیم ملی این ضعف‌ها و میزان آن را بشنویم. محمد نصرتی در این مورد گفته است:" در بازی با اردن به‌خوبی قابل مشاهده بود که در ساختار دفاع تیمی به‌خصوص در جناحین در این ساختار ضعف‌هایی داشتیم تا جایی که اردنی‌ها هر زمان که می‌خواستند از جناحین به ما نفوذ می‌کردند و با ارسال‌های خود روی دروازه ما خطرساز می‌شدند. به‌خصوص از سمت چپ ما چند مرتبه نفوذ کرده و ارسال‌هایی داشتند که یکی از آنها هم منجر به گل شد. اگر مشارکتی در ساختار دفاعی نباشد و تمامی خطوط تیم ملی از فاز هجومی و میانی به خط دفاعی کمک نکنند مطمئنا مقابل تیم‌های قدرتمندتر در قالب دفاع گروهی یا دفاع تیمی در ساختار دفاعی به مشکل خواهیم خورد."

نصرتی در ادامه صحبتهایش روی این نکته مانور کرده که نباید اینقدر به تیمهای حریف، ضربه ایستگاهی تقدیم کرد:" ما در یک‌سوم دفاعی خودمان به تیم حریف خیلی خطا دادیم و شانس آوردیم که آنها کاشته‌زن نبودند. در مقابل تیمی مثل اردن نباید این اتفاق بیفتد که در یک نیمه شش هفت خطا به آنها در مناطق حساس زمین تقدیم کنیم. در آسیا شاید کمتر تیمی بتواند در جریان بازی به ما ضربه بزند؛ هرچند در بازی با اردن این اتفاق رخ داد اما تیمی که قدرت ندارد در مباحث تاکتیکی و فنی در جریان بازی به ما ضربه بزند، می‌تواند از حربه ضربات ایستگاهی برای ضربه زدن به ما استفاده کند. بنابراین این هم نقطه ضعف دیگری بود که در یک‌سوم زمین خودمان به حریف خطا و به تبع آن ضربات ایستگاهی زیاد تقدیم کردیم."

4326