میلیاردر انگلیسی در آستانه خرید سهام باشگاه منچستریونایتد

میلیاردر انگلیسی در آستانه خرید سهام باشگاه منچستریونایتد

پایگاه خبری فوتبالی- سر جیم رتکلیف ۱.۳ میلیارد پوند برای  تصاحب ۲۵ درصد از سهام منچستریونایتد پس از کناره گیری شیخ جاسم قطری پرداخت می کند.

به گزارش فوتبالی, پس از اینکه کنسرسیوم قطری به ریاست شیخ جاسم از رقابت برای خرید باشگاه منچستریونایتد کناره گیری کرد، سر جیم رتکلیف قرار است ۲۵ درصد از سهام منچستریونایتد را در اختیار بگیرد.به گزارش تایمز، منچستریونایتد قرار است پیشنهادی ۱.۳ میلیارد پوندی برای یک چهارم از سهام باشگاه را از طرف رتکلیف و شرکت INEOS را در جلسه هیئت مدیره این هفته مطرح کند.

میلیاردر بریتانیایی پس از اینکه رقیب اصلی  او شیخ جاسم‌ پس از رد آخرین پیشنهادش توسط خانواده گلیزر، از این روند کناره گیری کرد، قرار است این معامله را تکمیل کند. تصور می شود این انتقال اولین مرحله از تصاحب کامل توسط رتکلیف باشگاه باشد.

آخرین تحولات به این معنی است که پروسه طولانی مدت تصاحب می تواند تقریباً یک سال پس از اولین عرضه باشگاه به بازار سهام پایان یابد. رتکلیف پس از ارائه یک پیشنهاد جدید که به گلیزرها اجازه می دهد فعلا در راس کار باقی بمانند، دوباره به عنوان خریدار ظاهر شد. پیشنهاد جدید ارزش باشگاه را بین ۵ تا ۵.۵ میلیارد پوند ارزیابی می شود که در صورت تصاحب کامل باشگاه توسط رتکلیف رکورد جدیدی برای یک باشگاه ورزشی خواهد بود.

 پیشنهاد رتکلیف قرار است هفته آینده توسط باشگاه بررسی شود که باید در نهایت پروسه خرید سهام باشگاه را به پایان برساند. شیاطین سرخ قرار است در تاریخ ۲۱ اکتبر برابر شفیلد یونایتد در لیگ برتر به میدان بروند.

۱۰۰۹