بازیکن سابق بارسلونا در آستانه تاریخ‌سازی با صعود غیرمنتظره به یورو 2024

بازیکن سابق بارسلونا در آستانه تاریخ‌سازی با صعود غیرمنتظره به یورو 2024

پایگاه خبری فوتبالی - آلبانی در آستانه تاریخ سازی قرار دارد و عامل اصلی آن هم سیلوینیو مربی برزیلی است.

به گزارش فوتبالی، در عرض شش بازی، چهره تیم ملی آلبانی کاملا تغییر کرده است و در آستانه تحقق رویای خود و حضور در یورو 2024 قرار دارند. مربی ایتالیایی در نظر دارد که آلبانی را به یورو برگرداند تا پس از یورو 2016 برای دومین بار در تاریخشان در این تورنمنت حضور پیدا کنند.

بازیکن اسبق سلتاویگو، بارسلونا و منچسترسیتی از شروع سال 2023 هدایت آلبانی را به عهده گرفت و تیمش توانسته در مرحله راهیابی به یورو بالاتر از تیم هایی نظیر لهستان، جمهوری چک، مولداوی و جزایر فارو قرار بگیرد. آنها در حال حاضر صدرنشین گروهشان هستند و یک پیروزی دیگر کافی است تا سهمیه مستقیم یورو را به دست بیاورند. سیلوینیو و دستیار آرژانتینی او یعنی پابلو زابالتا در آستانه دستاوردی تاریخی هستند. سیلوینیو پس از حضور روی نیمکت لیون و کورینتیانس حالا در آلبانی در آستانه ثبت موفقیتی تاریخی قرار دارد.

سیلوینیو 49 ساله در سال 2010 در منچسترسیتی کفش هایش را آویخت و بعد از ان وارد دنیای مربیگری شد. وی تجربه دستیاری تیته ، منزس و روبرتو مانچینی را دارد و حالا در تیم ملی آلبانی بزرگترین لحظات مربیگری خود را دارد. تیم ملی آلبانی هرگز به جام جهانی راه نیافته است و حضور در یورو نیز برای آنها موفقیت بزرگی است. اوزونی مهاجم گرانادا در کنار هیساج از لاتزیو در خط دفاعی و اصلانی از اینتر در خط هافبک، شاخص ترین چهره های این تیم هستند.

4125