آخرین رقبای تدارکاتی اردن؛ اسپانیا، نروژ، صربستان و حالا ایران!

آخرین رقبای تدارکاتی اردن؛ اسپانیا، نروژ، صربستان و حالا ایران!

پایگاه خبری فوتبالی – تیم ملی اردن معمولا با تیم‌‌هایی بازی تدارکاتی برگزار می‌کند که کیفیت بالاتری از این تیم دارند. بازی با ایران، قطر و عراق هم در همین راستا برگزار می‌شود.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی ایران فردا شب در اولین بازی‌اش در تورنمنت چهارجانبه اردن از ساعت 21:30 به مصاف تیم ملی اردن خواهد رفت. در این تورنمنت تیم‌های عراق و قطر هم حضور دارند که قبل از بازی ایران و اردن مقابل هم قرار می‌‌گیرند.

برندگان این دو بازی روز دوشنبه در فینال تورنمنت برای قهرمانی با هم مسابقه می‌دهند و تیم‌های بازنده هم برای تعیین تیم‌های سوم و چهارم رودرروی هم قرار خواهند گرفت.

این روزها به خاطر کیفیت بازی‌های تدارکاتی تیم ملی ایران، انتقادات زیادی از مسئولان فدراسیون فوتبال انجام می‌شود. البته ما محدودیت‌‌های زیادی برای انتخاب حریفان تدارکاتی داریم اما این طور به نظر می‌رسد که کادر فنی و فدراسیون هم تمایل چندانی برای بازی با تیم‌های بزرگ و قدرتمند ندارند.

این مساله را شاید بشود با مقایسه رقبای تدارکاتی قبلی حریف فردای تیم ملی هم فهمید. تیم ملی اردن در حالی که در رنکینگ آخر فیفا در رده هشتاد و چهارم قرار دارد بازی‌های تدارکاتی بهتری نسبت به تیم ملی ایران که تیم بیست و یکم رنکینگ فیفاست داشته است.

در سال 2022 و در تورنمنتی چهار جانبه‌ای که اردن میزبانش بود تیم ملی اردن ابتدا سوریه را با یک گل شکست داد و سپس در فینال با پیروزی یک بر صفر مقابل عمان قهرمان تورنمنت شد.

اما در اواخر آبان سال گذشته تیم ملی اردن در یک بازی مهم و جذاب تدارکاتی میزبان تیم ملی اسپانیا بود. این بازی که قبل از شروع جام جهانی قطر برگزار شد با گل‌هایی که آنسو فاتی، گاوی و نیکو ویلیامز برای اسپانیا زدند و تک گل احمد سمیر در وقت‌های تلف شده برای عمان، با نتیجه 3 بر یک به سود اسپانیا تمام شد.

اردنی‌ها در سال 2023 تا امروز 6 بازی تدارکاتی انجام داده‌اند. در فروردین ماه با 4 گل تیم ملی فیلیپین را شکست دادند. در اواخر بهار امسال هم ابتدا در اتریش با نتیجه 3 بر دو به تیم ملی صربستان باختند و 3 روز بعد تیم ملی جاماییکا را با نتیجه دو بر یک شکست دادند.

اما دو بازی آخر اردن در فیفادی قبلی که شهریور ماه برگزار شد با شکست این تیم به پایان رسید. اردن ابتدا در اسلو پایتخت نروژ با 6 گل به تیم ملی نروژ باخت و 5 روز بعد در باکو با نتیجه دو بر یک از تیم ملی آذربایجان شکست خورد.

با توجه به رتبه تیم ملی اردن در رنکینگ فیفا به نظر می‌رسد این تیم بازی‌های تدارکاتی بسیار مفید و قابل توجهی برگزار کرده است. تقابل با تیم‌‌هایی مثل اسپانیا، صربستان و نروژ برای این تیم بسیار آموزنده و جذاب بوده است.

این تیم معمولا سعی می‌کند با تیم‌هایی روبرو شود که قدرتمندتر از خودش هستند. حتی بازی با ایران، قطر و یا عراق هم در همین راستا انجام می‌شود. چرا که هر 3 تیم رنکینگ بهتر و البته کیفیت بالاتری نسبت به اردن دارند و اردن از بازی با آنها نفع بیشتری می‌برد.

1359