بررسی بازی قدرت‌های سنتی آسیا در فیفادی پیش رو

بررسی بازی قدرت‌های سنتی آسیا در فیفادی پیش رو

پایگاه خبری فوتبالی– در فیفادی پیش‌رو تیم ملی ایران به لطف دعوت فدراسیون فوتبال اردن، دو بازی تدارکاتی برگزار خواهد کرد.

به گزارش فوتبالی، به دلیل فرا رسیدن فیفادی مهر ماه، مسابقات فوتبال باشگاهی در سراسر دنیا دوباره تعطیل شده است تا تیم‌های ملی بتوانند مسابقات تدارکاتی یا رسمی خودشان را برگزار کنند.

تیم‌های اروپایی در این فیفادی درگیر مسابقات مقدماتی جام ملت‌های اروپا هستند. تیم‌های آمریکای جنوبی هم باید در مسابقات انتخابی جام جهانی شرکت کنند. به همین دلیل تیم‌های آسیایی و آفریقایی و سایر قاره‌ها باید با تیم‌هایی غیر از تیم‌های اروپا و آمریکای جنوبی بازی کنند.

تیم ملی ایران که در سال‌های گذشته در فراهم کردن بازی‌های تدارکاتی با تیمهای قوی و قدرتمند به مشکلاتی برخورد کرده که البته شرایط هم در این ماجرا دخیل است.در هر حال در شرایط فعلی پیدا کردن حریف تدارکاتی برای فدراسیون فوتبال سخت‌تر هم شده است اما دیگر تیم‌های آسیایی هم که مثل ایران دچار این محدودیت‌ها هستند باز هم در انتخاب و تدارک بازی‌های تدارکاتی تقریبا بهتر عمل کرده اند.

تیم ملی فوتبال ایران با دعوت فدراسیون فوتبال اردن برای حضور در تورنمنت چهارجانبه به این کشور رفته است. ایران ابتدا با اردن و سپس با یکی از دو تیم عراق یا قطر در صورت برنده بودن و بازنده بودن بازی خواهد کرد.

اما رقبای تیم ملی در این فیفادی هم حریفان بهتر و قدرتمندتری را برای بازی‌های تدارکاتی انتخاب کرده‌اند. مثلا ژاپن ابتدا با کانادا و سپس با تونس بازی می‌کند. عربستان در این فیفادی با نیجریه و مالی بازی خواهد کرد. استرالیا، تیم‌‌های انگلیس و نیوزلند را برای بازی‌های تدارکاتی انتخاب کرده و کره جنوبی رقیب سنتی ایران هم در این مدت با تونس و ویتنام روبرو می‌شود. 

شاید این طور به نظر برسد که تیم‌های رقیب ما در آسیا هم رقبای چندان قدرتمندی در این فیفادی پیش رو ندارند اما آنها لااقل در فیفادی قبلی با تیم‌های بزرگ و قدرتمندی روبرو شده‌اند. این در حالی است که ایران مدت‌هاست با تیم بزرگ و مطرحی بازی نکرده است. بازی با تیم‌های بزرگ قطعا می‌تواند به بهتر شدن تیم‌ها کمک کند. 

1359