کعبی توضیح می‌دهد؛ دلیل جدایی ناگهانی نکونام از فولاد

کعبی توضیح می‌دهد؛ دلیل جدایی ناگهانی نکونام از فولاد

پایگاه خبری فوتبالی- دلیل اصلی جدایی ناگهانی جواد نکونام از فولاد خوزستان مشخص شد.

به گزارش فوتبالی، حتما خاطرتان هست که قبل از بازی فولاد و الهلال در مرحله یک چهارم نهایی فصل 2022 لیگ قهرمانان آسیا، جواد نکونام در تصمیمی ناگهانی و شوکه‌کننده تصمیم به ترک اردوی فولاد گرفت تا از او به عنوان یکی از مقصران اصلی شکست این تیم به تیم قدرتمند عربستانی نام برده شود.

در شرایطی که تصمیم نکونام باعث شد او سوژه انتقادهای زیادی شود، همکار وقت او در فولاد یعنی حسین کعبی، مدیرعامل وقت باشگاه خوزستانی را مقصر این قضیه می‌داند.

کعبی که معتقد است نکونام با استعفا، بهترین تصمیم ممکن را گرفته، گفته است: به نظر من باشگاه فولاد خودش دوست داشت که این اتفاق رقم بخورد. شخصی را که به عنوان مدیرعامل در آن برهه انتخاب کرده بودند، فکر می‌کنم فقط یک ماه مدیرعامل بود. در جلسه‌ای که در ابتدای کارش در باشگاه با او داشتیم، بازیکنان شروع به انتقاد کردند و گفتند پاداش‌های سه سال قبل را هنوز دریافت نکرده‌ایم و علت چیست؟ سپس این مدیر از مسئول مالی باشگاه خواست که پاسخگو باشد که همان موقع یکی از بازیکنان و مربیان حرف خوبی زدند و گفتند "این مدیر را می‌بینی، ماندن او کمتر از یک ماه است زیرا حرف‌های او کاملا نشان می‌دهد که فوتبالی نیست و آمده است که مربیان را فراری دهد." همین‌طور هم شد، آن شخص رفت و بعد هم مدیرعاملی آمد که فکر می‌کنم سابقه آنچنانی در مدیرعاملی فوتبال نداشته باشد.

کعبی در ادامه صحبتهایش، مذاکره با یک مربی دیگر یعنی علیرضا منصوریان را هم در تصمیم نکونام بی‌تاثیر ندانسته است:" همان موقع که قرار بود به لیگ قهرمانان آسیا برویم، جواد نکونام به مسئولان باشگاه گفت فولاد تنها نماینده ایران در این رقابت‌هاست و همه باید حامی هم باشیم اما نمی‌دانم چرا در آن برهه مدیرعامل باشگاه با ما به قطر نیامد و به نظرم منتظر بود در بازی با الفیصلی نتیجه نگیریم. هرچند برخلاف آنچه تصور می‌کردند بازی با الفیصلی را بردیم. حتی مدیرعامل زیر قول‌های خود مبنی بر دادن پاداش به بازیکنان زد و گفت: "من از این پول‌ها ندارم که به کسی بدهم." به هر حال او بعد از بازی با الفیصلی به قطر آمد. حتی این را هم بگویم که مسئولان باشگاه پیش از این دیدارها با سرمربی جدید یعنی علیرضا منصوریان که البته دوست و رفیق من است، صحبت کرده بودند و به او گفته بودند نکونام چه نتیجه بگیرد و چه نتیجه نگیرد اخراج است و نکونام هم متوجه این مذاکرات شده بود.

اگر فکر کردید این موارد تنها دلایل جدایی ناگهانی نکونام بوده، باید بگوییم که حرفهای کعبی درباره این موضوع هنوز تمام نشده است. او به این نکته اشاره کرده که قرار بود در آن مقطع، گادوین منشا با فولاد قرارداد امضا کند که علیرغم وعده مدیران باشگاه، این اتفاق رخ نداد و کار به جایی رسید که نکونام قصد داشت همراه فولاد به قطر نرود و نهایتا راضی شد که جلوی الفیصلی روی نیمکت تیمش بنشیند.

1293