غیبت مشکوک یحیی در دو تمرین آخر پرسپولیس؛ هشدارِ استعفا یا جلوگیری از اعتصاب بازیکنان؟

غیبت مشکوک یحیی در دو تمرین آخر پرسپولیس؛ هشدارِ استعفا یا جلوگیری از اعتصاب بازیکنان؟

پایگاه خبری فوتبالی – سرمربی پرسپولیس دو روز است که در تمرینات این تیم غایب است. شایعه استعفای گل‌محمدی هم شنیده می‌شود اما در باشگاه هیچ کس توضیحی در این باره نمی‌دهد.

به گزارش فوتبالی، روز یکشنبه و پس از پیروزی پرسپولیس مقابل گل‌گهر سیرجان، مراسم جشن قهرمانی سوپرجام برگزار شد. البته بازی سوپرجام برگزار نشد. چون پرسپولیس در هر دو دو جام حذفی و لیگ برتر قهرمان شده بود و طبق قانون بدون برگزاری بازی، قهرمانی سوپرجام هم به این تیم می‌رسید.

در پایان مسابقه و در حین مراسم یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس با دوربین شبکه صحبت کرد. در حالی که انتظار می‌رفت به دلیل پیروزی بر گل‌گهر و برگزاری جشن قهرمانی، یحیی خوشحال باشد و حرف‌های خوشحال کننده بزند اما اتفاق دیگری افتاد.

او بخش زیادی از حرف‌هایش را به مشکلات باشگاه و بازیکنان اختصاص داد و گفت: «بازیکنان مشکلاتی دارند که نمی‌دانیم چه زمانی قرار است حل شود‌. این شرایط لایق این بازیکنان نیست و آنها سزاوار بهتر از اینها هستند اما متاسفانه تیم مشکلات زیادی دارد. در مسائل مالی بحثی نداریم اما بحث این است که به تیم اهمیت بدهند و از این تیم که سه جام گرفته است، تشکر داشته باشند. متاسفانه مقداری بی‌اهمیتی دیده می‌شود. دیدید که بازیکنان امروز چقدر انرژی گذاشتند و زحمت کشیدند تا بتوانند سه امتیاز را بگیرند. از همه آنها ممنونم و نمی‌دانم چطور باید زحمات بچه‌ها را جبران کنیم. من خودم گاهی خجالت می‌کشم اما این شرایط لایق این بچه‌ها نیست.»

کاملا مشخص بود که یحیی از وضعیت باشگاه ناراحت است اما کسی پیش‌بینی نمی‌کرد واکنش او به این اتفاقات «غیبت در تمرینات» باشد. گل‌محمدی در تمرینات روز دوشنبه و امروز غایب بوده است. غیبت او در روز دوشنبه چندان سوال‌برانگیز نبوده است اما با غیبت در تمرین امروز همه از ماجرا خبردار شده‌اند.

علیرضا اشرف مدیر رسانه‌ای باشگاه پرسپولیس ضمن تایید خبر غیبت یحیی در تمرینات در این باره به فوتبالی گفت: «آقای گل‌محمدی در دو تمرین اخیر غایب بوده است. بنده در جریان دلایل این اتفاق نیستم و باید مدیران باشگاه در این باره صحبت کنند. اما تمرینات زیر دستیاران آقای گل‌محمدی برگزار می‌شود.»

خبرگزاری تسنیم هم خبر متفاوتی را منتشر کرده است. این خبرگزاری نوشته است: «یحیی حدود یک ماه پیش برای دریافت مطالبات فصل گذشته‌اش نوتیس (اخطار رسمی) به باشگاه  ارسال کرده است. این چندمین اخطار یحیی به باشگاه به شمار می‌رود و او پیش‌تر نیز نوتیس داده بود. گل‌محمدی حدود 15 درصد از قرارداد فصل گذشته خود را که مربوط به آپشن‌های قراردادش می‌شود از باشگاه طلب دارد.» 

گفته می‌شود به جز مسائل مالی، یکی دیگر از اتفاقاتی که باعث ناراحتی او از مدیران باشگاه شده است اختلاف بر سر بازیکن خارجی است. تنها بازیکن خارجی که در این فصل به پرسپولیس پیوسته است نبیل باهویی است که گفته می‌شد بدون تایید یحیی به پرسپولیس آمده اما مدیران باشگاه این مساله را تکذیب کرده‌اند.

با این وجود یحیی در همان مصاحبه پس از بازی هم درباره باهویی صحبت کرده و گفته بود: «او خیلی از شرایط تمرین و مسابقه دور است و حداقل باید یکی دو بازی تدارکاتی انجام بدهد. هنوز به آن مرحله نرسیده که بتواند بازی دوستانه انجام بدهد و در ادامه به زمان بیشتری احتیاج دارد.» از لحن یحیی در این جملات مشخص بود که کاملا از وضعیت باهویی ناراضی است و این که او به خاطر باهویی با مدیران باشگاه به اختلاف خورده باشد دور از ذهن نیست.

البته این اقدام یحیی فقط درباره اعتراض به شرایط خودش نیست. بازیکنان هم از اینکه مطالباتشان پرداخت نشده بسیار ناراحتند و یحیی برای دفاع از آنها این کار را انجام داده است. در واقع این طور به نظر می‌رسد که یحیی این کار را انجام داده است تا بازیکنان به مرحله اعتصاب نرسند! البته یحیی در بارهای قبلی که تهدید به استعفا و کناره گیری و فسخ کرده کاملا موفق بوده است! 

حالا این که یحیی چه زمانی و در چه صورتی به تمرینات برمی‌گردد مشخص نیست. البته شایعاتی هم درباره استعفای گل‌محمدی شنیده می‌شود اما بعید است گام بعدی یحیی استعفا باشد. شاید امروز اعضای هیات مدیره باشگاه دور هم جمع شوند تا شاید بتوانند مشکل را حل کنند و یحیی به تمرینات برگردد.

1359