موضع رسمی AFC درباره سرنوشت بازی سپاهان – الاتحاد؛ از توافق برای «تکرار» مسابقه خبری نداریم!

موضع رسمی AFC درباره سرنوشت بازی سپاهان – الاتحاد؛ از توافق برای «تکرار» مسابقه خبری نداریم!

پایگاه خبری فوتبالی – در حالی که در روزهای گذشته پیش‌بینی‌ها از بازی برگزار نشده‌ی سپاهان و الاتحاد بیشتر به سمت تکرار مسابقه در روزهای آتی می‌رفت اما امروز یک اظهار نظر جدید، احتمال تکرار مسابقه را به پایین‌ترین حالت ممکن رسانده است. 

به گزارش فوتبالی، قرار بود روز دهم مهر دو تیم سپاهان و الاتحاد در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه نقش جهان مقابل هم قرار بگیرند اما تیم عربستانی با وجود این که به ورزشگاه آمده بود وارد زمین نشد!

با اعلام داور مسابقه، بازی لغو شد و دو تیم ورزشگاه را ترک کردند. بعدتر اعلام شد که بازی با تشخیص ناظر مسابقه لغو شده است و قرار است AFC تصمیمش را درباره این مسابقه اعلام کند.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران دو روز بعد از این اتفاق در حاشیه جلسه هیات دولت گفته بود: «در همان زمان با وزیر خارجه عربستان در تماس بودم. روابط تهران و ریاض در مسیر خود پیش می‌رود و نباید اجازه دهیم ورزش تبدیل به اهرم سیاسی شود. توصیه ما به کنفدراسیون فوتبال آسیا موسوم به AFC این است که در این اتفاق بر مبنای فنی نظر دهد. بین ایران و عربستان این توافق وجود دارد که در زمان مورد توافق دو طرف بازی انجام شود.» 

در حالی که پس از اتفاقات آن روز، اغلب رسانه‌ها به خصوص رسانه‌های عربی از احتمال بالای 3 بر صفر شدن بازی به سود الاتحاد خبر می‌دادند اما پس از صحبت‌های وزیر امور خارجه ایران امیدها به تکرار بازی بیشتر شد. 

حالا اما یک مسئول رده بالای AFC از این خبرها ابراز بی‌اطلاعی کرده است. امروز «ویندزور جان» دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا، در گفت‌و‌گویی با الریاضیه، رسانه مشهور عربستان سعودی، ابراز امیدواری کرده رای کمیته انضباطی  AFCدر خصوص بازی سپاهان - الاتحاد پیش از برگزاری بازی‌های هفته سوم دور گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا صادر شود.

دبیر کل AFC با اظهار بی‌اطلاعی از هرگونه توافق در مورد تکرار این بازی گفته: «کنفدراسیون فوتبال آسیا از توافقاتی مبنی بر تکرار این مسابقه که برخی از افراد در روزهای گذشته درباره آن صحبت کرده‌اند، اطلاعی ندارد و اساسا طرف حساب AFC، این افراد نیستند.» 

ویندزور جان در خصوص زمان تقریبی مد نظر خود برای صدور رای در خصوص این بازی هم گفت: «امیدوارم این موضوع قبل از دور سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا که قرار است از ۲۳ اکتبر آغاز شود، حل شود.»

با این اظهار نظر رسمی، احتمال تکرار مسابقه دوباره کم شده است و حالا باید دید رای AFC درباره این مسابقه و اتفاقات عجیب آن چیست.

1359