موفقیت اسطوره بارسلونا روی نیمکت تیم ترکیه‌ای

موفقیت اسطوره بارسلونا روی نیمکت تیم ترکیه‌ای

پایگاه خبری فوتبالی - در این فصل فقط فنرباغچه و گالاتاسرای بهتر از آدانا دمیرسپور در لیگ ترکیه عمل کرده اند.

به گزارش فوتبالی، تیم تحت هدایت پاتریک کلایورت سعی کرده که پا به پای باشگاه های بزرگ ترکیه ای بجنگد. آدانا دمیر اسپور سومین فصل حضورش در سطح اول ترکیه را سپری می کند. در حقیقت آنها که در سال 2011 در لیگ دسته سه ترکیه حضور داشتند، پله پله مراحل ترقی را طی کردند. در دو فصل اخیر وینچنزو مونتلا مربی ایتالیایی هدایت این تیم را به عهده داشت که در فصل 23-2022 به رتبه چهارم لیگ رسیدند و حالا زیر نظر کلایورت شروع فصل بسیار خوبی داشته اند.

بازیکن اسبق آژاکس، میلان، بارسلونا، نیوکاسل و و یوونتوس در سن 47 سالگی اولین تجربه بزرگ مربیگری خود را دارد. او که در باشگاه های پی اس جی و بارسلونا نقش مدیریتی را داشت، اولین تجربه مربیگری خود را در تیم ملی کوراکائو داشت و بعد از آن نیز هدایت آدانا دمیرسپور را پذیرفت. 

این باشگاه که در شهر آدانا، پنجمین شهر پرجمعیت ترکیه فعالیت می کند، در حال حاضر یکی از بهترین لحظات فعالیتش را تجربه می کند. این باشگاه 40 سال پیش توسط کارمندان راه آهن تاسیس شده است که در این فصل توانسته بشیکتاش را در هم بکوبد و پا به پای بزرگان فوتبال ترکیه به رقابت بپردازد. نانی بازیکن باتجربه پرتغالی شاخص ترین چهره این تیم است که نیانگ بازیکن سنگالی سابق میلان، ادوارد میچو محصول آکادمی پی اس جی و ماریو بالوتلی نیز در این تیم حضور دارند.

4125